Anbefalte innlegg

Hva blir oljetempen på deres biler..?

Når jeg er ute å kjører litt med mye gassing kommer oljetempen nesten opp i 130 grader på måleren.

Olja er helt ny å jeg kjører på Castrol tsw motorsport olje.

Hvor stor er orginal kjøleren, å hvor stor får man plass til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute med min i går.... kjørte som et ¤"!%/(" hehe!

Får ikke min opp i mer en midt mellom 130 grader streken og den lille streken før 130 grader (kanske litt over midten av og til). Vist du skjønner?

Men UFO bremsene mine er ikke noe glad i grisekjøring! :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min kom også nesten opp i 130 i går :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ligger oppunder 120..

Syns selv det er høyt jeg

 

Audi A6 2.4

 

Forrige bilen min

Golf VR6 92"

Den kom opp i 105-108 ved skikkelig grisekjør!!

Syns da at det også var høyt-- Men vet ikke jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er cirka det min kommer opp på å, men snakke med bernt kollevold om det å han sa at olje temp på åover 130 grader er ikke bra, de fleste oljer slutter å smøre ved 130 grader men tsw olja smører da. men hvor stor oljekjøler får man plass til, å samtididg hvordan er det å få på større intercooler..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter ca 5 runder på vålerbanen kom jeg opp i 130grader på min VR6, men da var det noe feil med thermostat og sirkulasjonspumpe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan fant du ut av det da?? sjekka oljetrykk?? Men hvis man får på større intercooler så vill jo olja bli kaldere får da kjøler den jo motoren litt mere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Coupeen jeg har nå og Cabrioen jeg hadde tidligere hadde oljetemp på ca 130 grader etter noen runder på bane, på veien er det sjeldent den er over 110 grader, så det virker forholdsvis normalt. På turbo-motorer kan jeg forestille meg at tempen kan bli noe høyere, begge mine biler har sugemotor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Coupeen jeg har nå og Cabrioen jeg hadde tidligere hadde oljetemp på ca 130 grader etter noen runder på bane, på veien er det sjeldent den er over 110 grader, så det virker forholdsvis normalt. På turbo-motorer kan jeg forestille meg at tempen kan bli noe høyere, begge mine biler har sugemotor.

 

turbo motoren har jo også oljekjøler da, noe ikke sugemotor har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turbo motoren har jo også oljekjøler da, noe ikke sugemotor har.

 

Caben jeg hadde før, har oljekjøler. Det er ikke kjøler av "radiator" typen, men en varmeveksler som sitter montert over oljefiteret, her passerer olje og vann hverandre og jevner ut hverandres temperaturer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.