#1 Skrevet Juli 2, 2006 Hva er det som kan gjøres da, må man bytte hele aramturet eller har den bare hengt seg opp, det samme har skjedd med en kamerat av meg men bilen hans sto 4 måneder med kart tank.. henger de seg opp?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2006 Hva er det som kan gjøres da, må man bytte hele aramturet eller har den bare hengt seg opp, det samme har skjedd med en kamerat av meg men bilen hans sto 4 måneder med kart tank.. henger de seg opp?? Er nok litt lettere hvis du sier hvilken bil, modell osv dette er på.... På min 90q, -89 modell er det en justeringsskrue til bensinnåla som sitter under en plastplugg rett ved viseren....justeres med en liten unbrako.. Fylle full tank og justere nåla dit man vil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2006 Det er en 96 mod s6 2,2t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2006 Hmm, vet ikke hvordan det er på den...om den har en slik justering av nålå....men det er kanskje det samme hvis problemet ditt var at nåla henger seg fast..!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2006 jeg sliter med det samme.. så jeg vil også vite hva dette er... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2006 skall være en slik justering på di intrumentene også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2006 det høres ut som alt det som er galt med bilen min går igjen, men ja hvordan justerer an det fikser opp i det så måleren stemmer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2006 som beskrevet tiligere så fyller du full tank og da justerer du nåla på full tank... da vill den være rett iforhold til nårr tanken er tom... fikk fortalt at det er spenningsfall som gjør til at dette skjer... noe som antageli stemmer for ledningsnettet i s4/s6 er av det beste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2006 som beskrevet tiligere så fyller du full tank og da justerer du nåla på full tank... da vill den være rett iforhold til nårr tanken er tom...fikk fortalt at det er spenningsfall som gjør til at dette skjer... noe som antageli stemmer for ledningsnettet i s4/s6 er av det beste... det forklarer fortsatt ikke hvordan man justerer selve nåla... hva må gjøres for å justere den??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2006 nå maser vi fælt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 2, 2006 ja, men jeg har irritert meg over dette lenge så nå så jeg mitt snitt til å få det fikset... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 2, 2006 viss du ser rett under tankmåleren i instrumentpanelet så er det et ca 5mm hull... muli du må plokke fram instrumentene litt for å se den... er ikke helt sikker... vartfall når du ha funnet den tar du bare et lite men langt stjerne skrujern å justere med...(går også med et lite flattjern...)og da er bare å skru ivei... håper dere forsto dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 2, 2006 nja vil gjerne ha det litt mere detaljert.. hehe neida takker får svar Da er det bare å justere i morgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 2, 2006 tror kanskje at tenningen må stå på når du justerer på disse... er elektrisk styrt justering imotsettnig til for eksempel Audi 90 panelet... og en ting til vær forsiktig når du justerer kan være litt ekelt å få skrujernet til å treffe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 3, 2006 Ville nå utelukket muligheten for at ikke flotøren har hengt seg opp før en begynner å stille på noe. Har selv hatt problem med at flotøren hengte seg opp. Var riktignok "motsatt" problem. Tankmåleren viste riktig fra full tank og helt ned til litt under halv tank. Der ble den stående. Så hvis tankmåleren viser riktig fra kvart tank og ned til tom tank, er det vel store sjanser for at flotøren henger. Viser den derimot kvart tank ved full tank og tom tank ved halvfull tank (!) er det nok andre justeringer som må til. Uansett tar det ikke lange tida og åpne og se om flotøren henger i noen slanger/ledninger etc. Det var tilfelle på min. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 3, 2006 som beskrevet tiligere så fyller du full tank og da justerer du nåla på full tank... da vill den være rett iforhold til nårr tanken er tom... Ikke riktig. En skal fylle så mye som er spesifisert som "reserve", denne mengden skal fylles på tom tank. Deretter skal nålen justeres til toppen av det røde feltet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...