Hvordan bruke quattro systemet på typ 85

Anbefalte innlegg

Tenkte bare lufte noen spm her ang quattroen på min typ 85, da jeg mangler håndboka...

Det er av typen med en vippebryter, med to trinn, i dashbordet..

Er dette elektrisk styring av vakum innslag?

Skal disse slåes på i rooolig fart rett frem, eller kan jeg klaske de inn når det måtte passe meg? (skjønner at jeg bør kjøre rett frem, men kan jeg holde 70km/t?)

Er det veeldig hardt for sperrene om jeg bruker de på drag race, på uklistret asfalt? (3-400hk blir det vel etterhvert) Eller er det omtrent samme som å kjøre uten sperrer inne?

Ola G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sperrene er styrt av vakuum, det eneste elektroniske er giveren til kontroll-lampa.

Du kan vippe på bryteren når du måtte ønske det, sperren engasjeres ikke før hjulene i sperren rettes mot hverandre. Det er med andre ord ikke noe problem å skru den på midt i en sving, den vil sannsynligvis ikke engasjere før du retter opp bilen, unntaket er ved løst underlag som grus, snø og is f.eks.

Rett-frem-kjøring på asfalt vil nok ikke gi noen spesiell slitasje på sperrene, ikke noe særlig mere enn ved å kjøre uten sperrene engasjert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.