Opp-pussing av felger, how to?

Anbefalte innlegg

Driver å pusser opp felgene nå. Har såvidt begynnt å fjerne gammel lakk med Duxola. Fikk ikke av all lakk, så det blir sikkert sandblåsing.

Så lurer jeg litt på fremgangsmåten når felgene skal lakkes?

Grunning?

Fyller?

Kommer til å bruke vanlig bil-lakk.

Klarlakk?

Skal jeg grunne først, før fyller? Grunning etter fyller?

Please tell me!

Ene felgen har en bitteliten skade etter et ørlite møte med en fortauskant. Bare til å bruke vanlig sparkel her?

99% sikker på at det blir "Gold Edition" felger.

Bilde av felger på bil:

Edit: Bildet lyger en del på fargen på bilen. Den er mye mørkere (se helt fremme på skjermen)

Picture 005-2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også vurdert litt mørkere grå. Kansje litt i retningen av fargen på vedlagt bilde.

Noen som kan photo-shoppe litt?

5la7t_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert bra å bruke vanlig bilakk vil jeg tro, men her er det grunnarbeide som betyr aller aller mest.

Du må sikkert ha noe som er for aluminium. Fyller er som regel for vanlig stål, så sjekk med en lakkforhandler hva du må grunne med når det er aluminum.

Vanlig sparkel på felgen hørtes ikke helt bra ut.

Du kan nok regne med at den sparkel klumpen du legger på vil falle av når dekket skal vris på igjen.

Vil heller anbefale å slipe ned såret til det blir glatt å heller la det være.

Hva med sjekke pris på pulverlakkering.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.