Anbefalte innlegg

Får en b. trykksregulator i morra som jeg skal sette på min s4 2.2, må gi den litt mer suppe.

Fikk beskjed om at den skulle kobles i serie med den originale på retur slangen.

Noen som kan forklare meg hvordan det skal gjøres litt mere detaljert, med vakuum slange og hvor på returslangen, og hva jeg må gjøre med den originale?

 

Magnus Furu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går den for magert da?

 

Det er ingen hokus pokus å montere en ekstra sak, OM det skulle være nødvendig!

Du vet at du trenger mer suppe?

 

Det er bare å montere den på retur fra fuelrail.

Slangen som går tilbake til tanken.

Du må sikkert ha en liten ekstra stuss bensinslange, og noen slangeklemmer for å få det til.

Finn en passe sted å montere den.

Du trenger også ett y-ledd for vakumslange og en bit vakumslange som skal gå til bensinrtrykksregulatoren.

 

Mål bensintrykk ved bensinfiltrert når du justerer.

Det står 3.8 til 4 bar trykk der ved tomgang med orginal bensintrykksregulator.

Den justerbare bli veldig følsom å få bra, den skal være nesten helt ute hvis du skal øke bare litt, husk det skal jo bare være ett lite trykkfall over denne. (hvis det står 1bar over den justerbare får du ca 5bar totalt)

 

Hvis det er orginal pumpe ville jeg ikke kjørt over 5bar... Da vil denne ryke rimelig fort...

 

Good luck.

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den går litt for magert. kjører på litt over 1.5kg turbo trykk å da blir pluggene litt hvite.

Har hørt at mtm chippene skal levere ganske fet blanding jeg, men det stemmer ihvertfall ikke på min.

 

Angående bensintrykks måling, på den regulatoren jeg får er det uttak til måler, kan jeg ikke bare hekte på manometeret der da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Magnus Furu

Angående bensintrykks måling, på den regulatoren jeg får er det uttak til måler, kan jeg ikke bare hekte på manometeret der da?

 

for å være sikker på om den går magert så må du jo koble til en bredbåndslambda for å sjekke.

 

Om du måler trykk over den justerbare, delvis kobler til på uttaket du nevner så må du addere trykket som den orginale regulatoren gir.

Dvs 3.8bar + det du leser på den justerbare...

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å fjerne vakumet på den orginale...Den vil jo være min 4 bar.... Husk å justere grunntrykk uten vakum....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skal sette bilen i benk i morra, men jeg tenkte det var lurt å ha på en b. trykksregulator først så de på Bjørnstad bil har noe de kan justere på.

 

En ting til, hvordan skal det gjøres med vakuum? skal jeg fjerne vakumslangen på den originale å sette til den nye regulatoren eller skal jeg sette inn ett t stykke slik at begge regulatorene får vakuum?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så når jeg skal ha 5bar grunntrykk på bensin så skal jeg justere så jeg har 1bar på måler på trykkregulator(pluss 4 som er orginalt, blir da 5) eller skal jeg lese av 5bar på måler på trykkregulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 Bar grunntrykk på bensin? Åssen pumpe og dyser har du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et jonus 380kit som skal kjøres på de orginale aan dysene. Oem her er vell 4bar grunntrykk på bensin men med jonuskittet skal det kjøres 5bar ja.

044 pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den justerbare bli veldig følsom å få bra, den skal være nesten helt ute hvis du skal øke bare litt, husk det skal jo bare være ett lite trykkfall over denne. (hvis det står 1bar over den justerbare får du ca 5bar totalt)

 

Morten.

 

Dette tolker jeg som om jeg skal justere og lese av 1bar på måler på justerbar btr.??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde man måtte bytte den i fuelrailen med en ny en, 2 etterhverandre blir vel noe kluss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur ikke det blir noen suksess med 2 i serie nei :)

 

bruk kun èn

 

juster den til den viser 5bar uten vakuum tilkobla.. badabing. ferdig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er flere meninger her, noen sier den gammle bare kan stå der......:confused:

Det den ekstra ventilen gjør er jo og holde igjen enda mere på returen sånn at den orginale som ikke greier mere enn 4 bar får hjelp til og holde igjen 1bar ekstra sånn at det står 5 bar over dysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for meg så høres dette feil ut. mulig det fungerer i praksis, men det er ikke noe jeg ville funnet på å gjøre mot motoren min.

 

 

jeg har en Aeromotive A1000 FPR i golfen, fornøyd med den. og har kun den, og det fungerer som bare rakkern.

 

koster det stort å opgradere bensinsystemet på bilen da? ny fuelrail, ekstern FRP ala Aeromotive A1000'n noen AN slanger og fittings.

 

 

kontra et havari da man plutselig går tom for bensin i et skikkelig drag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.