#1 Skrevet Juli 3, 2006 Sitter hjemme med en Allroad og vag-com. Er det noen som har prøvd denne http://forums.audiworld.com/allroad/msgs/32165.phtml Hadde vært kjekt å vite om dette lar seg gjøre? Greit med litt lavere bil på sommerskoene. Larsa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2006 Snakk med gutta på Audisentrum. Disse har peiling på dette!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 4, 2006 Jeg har også sittet å lurt mye på dette. Ikke om det fungerer, men om det har noe for seg. Jeg har nå ikke lest artikkelen så nøye enda at jeg har fått med meg om man samtidig kan koble bort den automatiske senkefunksjonen. Dersom man ikke gjør det og bilen fortsatt vil senke seg automatisk ved de samme gitte hastighetene er jeg ikke så sikker på om dette er så voldsomt lurt lenger: Bilen regulerer seg selv ned til nest laveste nivå når man passerer ca 70 km/t og deretter ned til laveste nivå når man ligger høyere enn 120 km/t over en liten periode. Her på østlandet har vi å såpass mye strekning med 100-soner (Sverige er også aktuelt å regne med) at den siste justeringen faktisk kan oppstå fra tid til annen. Når man flytter skalaen slik at laveste nivå blir vesentlig lavere kan man få en bil som er stilig å se på, men kanskje voldsomt ubehagelig på en del veier og i enkelte hastigheter, kanskje til og med direkte farlig(?) i høye hastigheter om fjæringen ikke får vandringen den trenger. Jeg synes tendensen til "gynging" er der allerede på det laveste originalhakket når det er litt ujevn vei. Den blir ikke dempet like raskt som på hakk 2+3. Noen flere med det inntrykket ? Som sagt, er jeg ikke helt sikker på at dette er så lurt for mitt bruk om man ikke får fjernet den automatiske senkefunksjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 4, 2006 Jeg har slått av den automatiske senkefunksjonen på min. Så jeg kan kun kjøre den opp og ned manuelt. Det er ikke noe prob. Er enig med deg ang. litt "gynging" i nivå 2 og 3. Så når jeg er på tur i 80+ bruker jeg kun nivå 1. Det jeg har lyst til er å legge bilen ca 10 mm lavere. Det er ikke så mye. Noen mm lavere bak enn fremme. Da kan jeg ha den i N2 når jeg kjører og N1 når jeg setter bilen fra meg Får se, jeg reiser offshore i dag. Så jeg får prøve å senke når jeg kommer hjem igjen. Skal gi en lyd når det har blitt gjort. Larsa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 4, 2006 Så du kan skru av den automatiske fartsavhengige senkingen med VAG-COM ? Da bør det være greit å gjøre dette ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 4, 2006 Det er jo enkelt å overstyre den automatiske senkefunksjonen da.. Er jo bare å kjøre fjæringa manuelt. Jeg bruker auto om vinterern og manu om sommeren. Kjører alltid på det laveste om sommeren. Kunne godt tenke meg å senke 10-20mm til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 4, 2006 Det er jo enkelt å overstyre den automatiske senkefunksjonen da.. Er jo bare å kjøre fjæringa manuelt. Jeg bruker auto om vinterern og manu om sommeren. Kjører alltid på det laveste om sommeren. Kunne godt tenke meg å senke 10-20mm til. Det er ikke noe problem å sette den i manuell modus, ved hjelp av bryterne (holde den ene inne i 2-3 sekunder). Dte er ikke det jeg tenker på. Bilen overstyrer jo dette og senker bilen automatisk uansett når du passerer de forskjellige hastighetene oppover skalaen. Selv om den står i manuell modus får du ikke kjørt på f.eks nivå 3 eller 4 i hastigheter over 70 km/t. Bilen overstyrer dette uansett om du har den i manuell eller ikke som en sikkerhetsfunksjon. Bare å prøve, er litt enklere enn å få det forklart over nettet her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 4, 2006 Trenger ikke vagcom for å sette luftfjæringen i man. Auto, man og når en skal jekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 4, 2006 Trenger ikke vagcom for å sette luftfjæringen i man. Auto, man og når en skal jekke. Den vanlige manuell-funksjonen overstyrer jo ikke den automatiske senkefunksjonen. Som nevnt over... Du får jo uansett ikke kjørt i f.eks 100 km/t på høyeste nivået selv om den står i manuell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 4, 2006 Bilen overstyrer jo dette og senker bilen automatisk uansett når du passerer de forskjellige hastighetene oppover skalaen. Selv om den står i manuell modus får du ikke kjørt på f.eks nivå 3 eller 4 i hastigheter over 70 km/t. Bilen overstyrer dette uansett om du har den i manuell eller ikke som en sikkerhetsfunksjon. Det visste jeg faktisk ikke, trodde det kun var nivå 4 som automatisk ble senket pga farten. Ja da har man lært noe nytt i dag også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 4, 2006 Den vanlige manuell-funksjonen overstyrer jo ikke den automatiske senkefunksjonen. Som nevnt over... Du får jo uansett ikke kjørt i f.eks 100 km/t på høyeste nivået selv om den står i manuell. Ikke noe problem å kjøre over hundre med min i nivå 2/3 ? Jeg testet det ut, kjørte i 15 min i 110+ og bilen holdt seg oppe. Satte den i auto da jeg skulle tilbake, da regulerte den som den skal. Så jeg ser ingen problemer med å senke pga det. Skal prøve når jeg kommer hjem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 4, 2006 Turte ikke å prøve i nivå 4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 4, 2006 Jeg har hørt om at Møller/merkeveksted Skal kunne omprogrammere høydejusteringa, slik at alle program/nivåer er 2cm lavere! Og da blir hvert fall bilen 2 cm lavere på laveste nivå Mener å ha hørt at dette var en ren bagatell å fikse, men kanskje 1500,- 2500 kr for jobben må man vel regne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 4, 2006 Går greit å gjøre det med vagcom og.. Det er og mulig å senke f.eks 20 mm bak og 15 fremme. Kan eksprimentere litt. Men har altså bare lest om det, gleder meg til å komme hjem for å prøve. Turte ikke å gjøre det i går, siden jeg reiste på jobb i dag. Vagcom kabelen er litt dyr da, men den kan jo brukes til andre ting og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 4, 2006 Ikke noe problem å kjøre over hundre med min i nivå 2/3 ? Jeg testet det ut, kjørte i 15 min i 110+ og bilen holdt seg oppe. Satte den i auto da jeg skulle tilbake, da regulerte den som den skal. Så jeg ser ingen problemer med å senke pga det. Skal prøve når jeg kommer hjem. Hmm. Min går ned til nivå 2 når jeg passerer ca 70 km/t og ned til nivå 1 når jeg har kjørt et par minutter over 120 km/t. Uansett om den er i auto eller manuell. Det er slik det står i instruksjonsboken at det skal være også, med forbehold om at jeg har misforstått teksten fullstendig. Så sjekk en gang til. Kan jo evt være modellvariasjoner fra -01 til -02 her, men jeg tviler litt. Venter spent på testrapport når du er tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 4, 2006 Min gjør iallefall ikke noen sprell når den er i manuell. (rim ) Om jeg kjører i 50 eller fortere enn øvre fartsgrense i Norge holder den seg i en posisjon. Jeg har en norsk intruksjonsbok for 2001 mod (hadde ikke 2002? hos møller), der er utformingen av bryterene ikke helt lik som jeg har i min bil. Vanskelig å forklare når jeg ikke har boken foran meg, men det er noe anderledes med lysene. Det står heller ikke m a n vertikalt hos meg. Litt kjeitete forklart, men du forstår vel kanskje? Gir en lyd når AR'en er lavere, forhåpentligvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 5, 2006 Senket min med VAG-COM med 20mm over alt. Kjører alltid i manuell modus på nivå 1 på veien og 2-4 offroad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...