#1 Skrevet Juli 3, 2006 Trenger litt hjelp til overnevnte spørsmål. Bil nå: Audi A6 V6 2.6 Avant. (1996 mod) Originalt demper og fjærsats, originalt dekk og 15" felg. Ønsker: senkesett (da luften er litt tynn her oppe i høyden) Lurer litt på weitec ultra-gt 40 -settet på NBS 7,5*17" felg (ett eller annet, har ikke roen her enda..) dekk 235/50-17. Da er spørsmålet, kommer dette til å suse i grøfta eller er det mulig å kjøre på ferietur med "full bil" og campingvogn. Eventuelle andre forslag mottas med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2006 Trenger litt hjelp til overnevnte spørsmål. Bil nå: Audi A6 V6 2.6 Avant. (1996 mod) Originalt demper og fjærsats, originalt dekk og 15" felg. Ønsker: senkesett (da luften er litt tynn her oppe i høyden) Lurer litt på weitec ultra-gt 40 -settet på NBS 7,5*17" felg (ett eller annet, har ikke roen her enda..) dekk 235/50-17. Da er spørsmålet, kommer dette til å suse i grøfta eller er det mulig å kjøre på ferietur med "full bil" og campingvogn. Eventuelle andre forslag mottas med stor takk! det er ikke noe problem så lenge du har gode dempere og klaring i hjulbuene:) bare å senke i vei:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2006 Viktig å senke vogna, og få på hjul der også i samme slengen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 3, 2006 Viktig å senke vogna, og få på hjul der også i samme slengen! haha Det hadde vært porno:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2006 Bør få inn ett bilde av campingvogna her, så er det sikkert noen som kan photoshoppe inn noen feite rims 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2006 Godt å høre! Senking av vogn hadde virkelig vært tingen! men det er så vanvittig lite å gå på, men klart, alt er mulig med en vinkelsliper og et sveiseapparat Skal jo "modde" vogna alikevel over vinteren nå, så hvem vet, men det blir nok på et annet forum da det er type Hobby og ikke Audi Takker i allefall for hjelpa så langt, og fruen er fornøyd med det svaret også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2006 Trenger litt hjelp til overnevnte spørsmål. Bil nå: Audi A6 V6 2.6 Avant. (1996 mod) Originalt demper og fjærsats, originalt dekk og 15" felg. Ønsker: senkesett (da luften er litt tynn her oppe i høyden) Lurer litt på weitec ultra-gt 40 -settet på NBS 7,5*17" felg (ett eller annet, har ikke roen her enda..) dekk 235/50-17. Da er spørsmålet, kommer dette til å suse i grøfta eller er det mulig å kjøre på ferietur med "full bil" og campingvogn. Eventuelle andre forslag mottas med stor takk! har 0 erfaring med campingvogn, men vet i hvertfall at 235/50 17 er helt feil dekk på 1996 Audi A6. 225/45 er hva du burde ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2006 har 0 erfaring med campingvogn, men vet i hvertfall at 235/50 17 er helt feil dekk på 1996 Audi A6. 225/45 er hva du burde ha Der ser du.. jeg er ingen spesialist på dette (heller).. så uendelig mange takk for opplysningen EDIT: men er det 225/45-17 eller 18??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2006 Der ser du.. jeg er ingen spesialist på dette (heller).. så uendelig mange takk for opplysningen EDIT: men er det 225/45-17 eller 18??? 225/45 17 eller 225/40 18. Men du kan selvsagt også bruke 215/45 eller 235/45 17 akkurat som 235/40 18. Men de 2 første er det som er mest riktig iht orig. rulleomkrets og hvilke dekke som er greie å få tak i til en vettug pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2006 225/45 17 eller 225/40 18. Men du kan selvsagt også bruke 215/45 eller 235/45 17 akkurat som 235/40 18. Men de 2 første er det som er mest riktig iht orig. rulleomkrets og hvilke dekke som er greie å få tak i til en vettug pris. Dette var helt topp! veldig takknemlig for hjelpa, da er det bare å smøre tålmodigheten og vente litt på pengene som skal rase inn på kontoen, etter lotto-trekninga neste helg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2006 Har ikke trukket campingvogn, men biltransport-henger med reell vekt på ca 1750 kg med godt senket 1995 S6 4,2, m/235/45-17 fullastet med verktøy og bagasje, mange ganger. Det var null problem, selv opp islagte bakker til tempelseter på vintertreffet gikk det som smurt og "litt over" tillatt hastighet på sommerveier har også gått som en drøm. (God og stabil boggihenger). De eneste gangene du angrer på senkingen er ved kraftige telehiv/ujevnheter som selvfølgelig gjør at du lett "bånner" demperne, noe som ikke er å anbefale i lengden. Utover dette medfører senking et lavere tyngdepunkt noe bare gir fordeler ved mye last og henger. Eneste ankepunktet må være hvis draget på hengerener beregnet for krok på en høy bil (SUV f.eks) slik at du får et voldsomt "forover-stuk"(?) på hengeren når den er hektet på en altfor lav bil. NB! Vil absolutt anbefale deg å velge 235/45 istedenfor 225/45. Det er akkurat den lille forskjellen i gummistørrelse/tykkelse som skal til for at du beholder tilnærmet originalkomfort, sammen med fordelen av stivere og mer presis styrerespons som bredere lavprofildekk gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 4, 2006 Har ikke trukket campingvogn, men biltransport-henger med reell vekt på ca 1750 kg med godt senket 1995 S6 4,2, m/235/45-17 fullastet med verktøy og bagasje, mange ganger. Det var null problem, selv opp islagte bakker til tempelseter på vintertreffet gikk det som smurt og "litt over" tillatt hastighet på sommerveier har også gått som en drøm. (God og stabil boggihenger). De eneste gangene du angrer på senkingen er ved kraftige telehiv/ujevnheter som selvfølgelig gjør at du lett "bånner" demperne, noe som ikke er å anbefale i lengden. Utover dette medfører senking et lavere tyngdepunkt noe bare gir fordeler ved mye last og henger. Eneste ankepunktet må være hvis draget på hengerener beregnet for krok på en høy bil (SUV f.eks) slik at du får et voldsomt "forover-stuk"(?) på hengeren når den er hektet på en altfor lav bil. NB! Vil absolutt anbefale deg å velge 235/45 istedenfor 225/45. Det er akkurat den lille forskjellen i gummistørrelse/tykkelse som skal til for at du beholder tilnærmet originalkomfort, sammen med fordelen av stivere og mer presis styrerespons som bredere lavprofildekk gir. Strålende info, og anser mitt spørsmål som godt besvart Takker meget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...