Anbefalte innlegg

hei

 

har en slags knurre lyd i motoren, det virker som det kommer ifra klima pumpa, siden lyden blir nesten helt borte når jeg skrur denne av.

 

Strammehjulet rister også veldig godt når jeg starter å ruse bilen på tomgang.

Kan det være denne???

 

Er det noe vanlig ting på disse motorene som pleier å ryke eller lage ulyd??? altså en slik knurrelyd.

 

Det er ikke noe med regreimen å gjøre siden lyden ble borte når jeg tok av viftereimen.

 

Håper noen som kan mye om disse motorene eller hatt samme feil på sin bil om å gi meg noen retningslinjer for hva det kan være:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en sånn strammedemper som sitter på den motoren, og den demperen sitter i forbindelse med det ene løpehjulet, de pleier å lage en knurrelyd når de er slitte, og du kan se det ved at reima beveger seg opp og ned når du øker turtallet. Sikkert noen med AKTE som kan vise deg den delen du trenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tipset :)

 

tror også det kan være strammehjulet.

 

Tar imot alle tips med glede:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle klima anleggene i disser bilene lager knurrelyder, til tider ergrelige, men det er helt normalt!

 

Om den holder kjeft med "ulyder", når klimaanlegget ikke er aktivt, er det normalt. Kan være det kan byttes en del eller noe i forb. med klima, så dette gir seg, men jeg har ikke hørt ett stille klima anlegg på C4 før ivertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var lydløs:) helt til bilen hadde gått 200 000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det skje noe med bilen eller klima anlegget når den knurrer, eller pleier det å holde evig nesten.

 

Noen som er kjent med feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mest sannsynlig ikke av klimakompressoren den lyden kommer av, har du en reim som vibererer opp og ned er det demperen på strammerern som er utslitt, som oftest kommer den lyden fra denne demperen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe voldsomme ulyder på min. Ekstra ulyder med klima på.

(På Møller mente de på det måtte være clutchen til kompressoren) : dum :

Kjøpte da reim som var beregnet til S4 uten klima.

Kjører da fysisk uten kompressoren. Forsatt ulyder da, men ikke så mye som med klima på.

På min var det reimhjulet til dynamoen (etter MANGE timer feilsøking)

Org reimhjul har en slags gummiforing. Ikke hjul i metall. Ser ut som det, men med litt nøyere sjekk, så er det en "kjerne" i reimhjulet av gummi, veldig hard gummi. Dette skal vist være en støydemping. Hos meg var det denne foringen som var defekt. Var sperkt og ganske løs.

Måten jeg fant det ut var og holde fast reimhjulet og prøvde og snurre rundt selv akslingen på dynamoen. Da ga "gummiforingen" etter.

Skal være helt tight der.

Det nye reimhjulet jeg fikk var "pure" stål/alu. Hvertfall ikke med det gummiopplegget.

 

Kanskje verdt i sjekke? : klø :

 

Jeg bytta strammehjul, servopumpe og lager i dynamo før jeg fant ut av reimhjulet... : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme defekte reimskive på min som Geir, og det skramlet noe fælt.. Hadde også defekt lager til selve akslingen til vifta, som sitter fast i braketten til dynamo / A/C. Sjekkes med _kald_ motor (Ellers kan vifta bite seg fast!) ved å stoppe viscosevifta med hendene eller en trebit, og kjenne på om det knatrer. Spennrulla kan også være defekt, min bråker innimellom en del, tror bilomsetningen har de greit rimelig. PAss på å få riktig type, det er bare en bokstav som skiller den fra den til de vanlige. (2.3)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal prøve å bytte strammeren. Takk for alle tips, får se om jeg finner ut av det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om A6 -97 mod har samme type hjul på dynamoen? Jeg merket ulyder i motoren min i dag og de forsvant når jeg slo av AC....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.