#1 Skrevet Juli 3, 2006 Var ute i sted å monterte short-shift på min audi a4 1997 mod. Dette må jeg bare si var skikkelig digg!!! Var greit å montere å man trengte nesten ikke verktøy heller. Brukte ca. en halvtime på å få det sammen. Kjøpte settet på powerzone.no. Det er av merket speedking å kostet ikke mer enn 990,- kr!! Så løp å kjøp folkens, dette anbefales på det aller aller varmeste! Girkassen kjennes ut som om den tilhører en helt annen bil med ekte racing gener: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2006 Åssen var det med leveringstid på dette a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2006 Åssen var det med leveringstid på dette a? Den var upåklagelig! Bestilte settet på søndag kveld å fikk det på torsdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 3, 2006 følger det med god bruksanvisning? Hvilke merke er shortshiften? (lurer på shortshift fra dieselgeeks, og den koster 1300 tror jeg...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2006 vet dere om det går ann å skaffe til (90) Coupe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2006 følger det med god bruksanvisning? Hvilke merke er shortshiften?(lurer på shortshift fra dieselgeeks, og den koster 1300 tror jeg...) Desverre så fulgte det ikke med bruksanvisning, men etter litt grubling, så var det veldig lett å forstå hvordan dette skulle sitte sammen. Merket var speedking. Shortshiften fra dieselgeeks har jeg kun hørt gode ting om, så det er sikkert et bra kjøp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2006 vet dere om det går ann å skaffe til (90) Coupe? Det finnes, det gjorde iallefall det.. http://www.rpm-sports.net/ - død ?? http://www.billzcat1.com/ - død\nedlagt? (produsent og leverandør til rpm-sports) http://www.ubernugen.com/ - død/nedlagt de også - ser dog ut som de selger fremdeles.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2006 vet dere om det går ann å skaffe til (90) Coupe? Jeg vet at jeg har sett dette før et sted på nettet, så det finnes, men akurrat hvor kan jeg desverre ikke svare deg på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2006 Var ute i sted å monterte short-shift på min audi a4 1997 mod. Dette må jeg bare si var skikkelig digg!!! Var greit å montere å man trengte nesten ikke verktøy heller. Brukte ca. en halvtime på å få det sammen. Kjøpte settet på powerzone.no. Det er av merket speedking å kostet ikke mer enn 990,- kr!! Så løp å kjøp folkens, dette anbefales på det aller aller varmeste! Girkassen kjennes ut som om den tilhører en helt annen bil med ekte racing gener: rock : Har du bilder av monteringen? eller forklar hvordan du gjorde. dette har jeg lyst på også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2006 Har du bilder av monteringen? eller forklar hvordan du gjorde. dette har jeg lyst på også! Jeg skal ta med meg digitalkameraet ut i morgen å knipse noen bilder av monteringen, så skal du få se hvordan jeg gjorde det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2006 Jeg skal ta med meg digitalkameraet ut i morgen å knipse noen bilder av monteringen, så skal du få se hvordan jeg gjorde det! Nydelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 3, 2006 Er veldig nøye bruksanvisning på hjemmesiden til dieselgeek, med bilder. Så kan hende den funker på andre merker å. Angående prisen der så bruker han å sette tollverdien på 80$. Mulig du har blitt trekt for bare det å da. ( We have put an $80 value on the package and will send USPS > >which saves you brokerage fees.) fra oljekjølerkitet jeg venter på. (Er også med et hendig verktøy som man iallfall trenger på denne short-shiften, noe annet som man også trenger til justering fikk jeg med når jeg kjøpte til S3'en) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 3, 2006 Er veldig nøye bruksanvisning på hjemmesiden til dieselgeek, med bilder. Så kan hende den funker på andre merker å. Angående prisen der så bruker han å sette tollverdien på 80$. Mulig du har blitt trekt for bare det å da. ( We have put an $80 value on the package and will send USPS > >which saves you brokerage fees.) fra oljekjølerkitet jeg venter på. (Er også med et hendig verktøy som man iallfall trenger på denne short-shiften, noe annet som man også trenger til justering fikk jeg med når jeg kjøpte til S3'en) Bruksanvisningen til dieselgeek kan godt brukes, er stort sett det samme som må gjøres på begge settene, men syns selv at det ser enklere ut og montere speedkings short shift. Der trenger du ikke å ta ut skinnen med kulen i midten som girstanga sitter fast på i øverkant. Der skrur du bare løs den gamle girstanga med plast foringen som sitter fast skrudd i stanga nederst som går videre inn i girkassen å erstatter den med den nye girstanga og en innsats som skrus fast igjen i den nederste stanga. Litt vanskelig å forklare med ord, men skal som sagt få knipset noen bilder av installasjonen i morgen å prøve å forklare videre derfra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 4, 2006 Det finnes, det gjorde iallefall det.. http://www.rpm-sports.net/ - død ?? http://www.billzcat1.com/ - død\nedlagt? (produsent og leverandør til rpm-sports) http://www.ubernugen.com/ - død/nedlagt de også - ser dog ut som de selger fremdeles.. Sendte mail til Ubernugen, og de selger fortsatt kits til 85$ med frakt, ca 500 kroner.. Yes shipping to Norway is no problem. $15 for shipping by global priority.. $85 total. Thanks, Ben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 4, 2006 Den var upåklagelig! Bestilte settet på søndag kveld å fikk det på torsdag. argh! Nå var jeg totalt innstilt på shortshift, bestilte hos powerzone.. men de var utsolgt og fikk ikke inn på minst 1 måned!! noen som vet om andre steder jeg kan få tak i? og hvor det ikke er så lang leveringstid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 5, 2006 vet dere om det går ann å skaffe til (90) Coupe? Disse her ser jeg også har:http://www.vagparts.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 15, 2006 Noen flere som har montert slik Speedking? Sitter med ei eske med deler her, og får ikke alt til å stemme.... Hjelp trengs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 2, 2006 monterte et kitt i går på min passat 99 mod. Masse deler med, men eg brukte kun den nye girstanga som var med og den overgange inn på stanga nede som går inn i kassen. Resultat: Kortere stang, "fatere i fisken" men føler det er samme vandringa mellom gira. Men der som girstanga blir festa, altso overgange fra staget som går inn i girkassa og girstange er det 3 muligheter og feste stanga. Altso 3 forskjellige hull. eg har det på midterste, men skal i dag brøve og feste den på den nederste.... vil tru det blir mindre vandring da... litt vasnkleg og forklare.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 2, 2006 Resultatet ble at jeg også droppet det meste av deler som fulgte med, bla. den runde kula, og brukte stanga og den blå overgangen nede. Satt den i nederste hullet på stanga, og øverste på den blå for å få den lengst mulig ned, og da litt mindre vandring. Fastere i fisken merket jeg ingenting til, kan dytte spaken mange cm sideveis i de fleste gir, mistenker noe slark litt lengre frem mot girkassa et sted men slik var den jo også før girspak skiftet... Brukte også orginalfjøra som ligger vertikalt inni den hvite plastikken, mot den medfølgende metallspissen som skal stå i mot girstanga på siden i det sporet der (selve revers sperra, som du hører det klikker i ved nedtrykk). Alt i alt ble selve spaken litt lavere enn orginalt, en del kortere vandring, men også litt vanskelig å få i revers til tider. Må sjekke opp den slarken jeg har i selve giroverføringa slik at dette kan bli helt 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg kan anbefale http://www.dieselgeek.com sitt sett. Jeg har montert dette på Ice Blue, og dette fungerer meget bra. Det tok 20 minutter i montering og justering, og jeg fikk omtrent halve vandringen begge veier. Leveringen tok 10 dager fra Bush-land, og det var med billigste frakt, som beløp seg til den nette sum av 60kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 2, 2006 har selv et sett fra dieselgeeks. uansett hvordan jeg justerte og prøvde..så låste girspaken seg i revers eller 1 gir når jeg trykket stangen ned på min golf 2 g60... eneste måten å få den ut igjen var å demontere hele greien.... ble til slutt så iritert at jeg satt på plass igjen den orginale og den justerte jeg perfekt inn på 1 min..... men dieselgeeks sin shortshift følger med en del til girkassen også som gør at side til side vandringen også blir kortere, ikke bare frem og tilbake... denne står fremdeles på kassen og fungerer utmerket.. så alt i alt har jeg kortere side til side men vanlig frem og tilbake.. bare kappet girspaken og sveiset den på igjen så den er litt kortere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 2, 2006 Bygger ikke den diselgeek shifteren om slik at du ikke lenger skal dytte spaken ned for å få den i revers? Eller er det kanskje bare på a4 kassene det gjelder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...