Ettermontere sentrallås og pollenfilter på Golf 3

Anbefalte innlegg

Er så heldig å ha en ribbet CL-Golf uten sentrallås, takluke, el. vinduer, aircondition og pollenfilter. Ikke alle disse tingene er kanskje like lette å ettermontere - men hva går an?

 

Finner jo sentrallås-sett til rundt 500 lapper på QXL og andre billigsteder av og til. Er dette noe som fungerer tilfredstillende, og er greit å montere? Trenger ikke ha det på annet enn framdørene, og muligens ikke fjernkontroll heller.

 

Og hva med pollenfilter? Jeg har altså bare ett slikt grovmasket gitter der i stedet. Kan man ta en "topp" fra en annen golf og bare slenge på, eller er det mer som er annerledes? Er no dritt å få blader og pinner i trynet når man kjører på med luft:D Noen som foreslo å bare tre en damestrømpe over gitteret - må kanskje prøve det? Lurer på om den slipper gjennom nok luft...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektriske sentrallåssett selges vel på biltema o.l uten å koste all verden. Har kun montert dette i en eldre passat selv på 4 dører og der fungerte det ok og var ikke så veldig vanskelig å montere heller. Dette settet hadde også tilkoblingsmulighet for innvendig bryter/fjernkontroll/alarm.

 

Vakumstyrt sentrallås slik golf 3 egentlig har er nok noe mer jobb og kostnad og ettermontere med vakumpumpe, slanger, ledningsnett og nye låser i alle dørene ( pga vakumklokke på låsen ).

 

Vil tro du også kan skifte ut den delen der pollenfilteret skulle ha sitti med en beregnet for pollenfilter. Er nok ingen forskjell på vifte/varmeapparat ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang pollenfilteret så er det nok bare delen som siter over torpedoen som må byttes. Ta deg en tur til hoggeren, det er billigst. Biltema selger også filter, 89 kr tror jeg prisen var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om noen hoggere her i distriktet da Per?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, stikk innom Bilomsetningen på Stoa, de har stadig Golf 3 inne til hogging. De har vel 2-3 stykker for øyeblikket, så vidt jeg vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D er bare hente selve boksen flitret står i ved torpedoveggen, byttet dette selv.. Å et nytt filter.. Jeg var så lei av støv å dritt kom inn i vifta: mad : .. En enkel sak å gjøre:) .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.