Klima kjøler ikke, tips..?

Anbefalte innlegg

Klima ser ikke ut til å kjøle noe i det hele tatt i disse varme sommerdager.

Vifta går, kompressoren går, pollenfilteret er greit, ene røret til klima blir helt hvitt av rim utenpå, det suser i røra etter jeg har skrudd av bilen.. alt ser ut til å virke, men det kommer kun varm luft inn i bilen. Ingen feilkoder på klima i vagcom.

Er det noe spjell i dæsjbordet som åpner og lukker for kallufta fra klima?

Det ser vell ut som det er nok gass i systemet siden den rimer på røra..?

Er det noen som har noe tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klima ser ikke ut til å kjøle noe i det hele tatt i disse varme sommerdager.

Vifta går, kompressoren går, pollenfilteret er greit, ene røret til klima blir helt hvitt av rim utenpå, det suser i røra etter jeg har skrudd av bilen.. alt ser ut til å virke, men det kommer kun varm luft inn i bilen. Ingen feilkoder på klima i vagcom.

Er det noe spjell i dæsjbordet som åpner og lukker for kallufta fra klima?

Det ser vell ut som det er nok gass i systemet siden den rimer på røra..?

Er det noen som har noe tips?

Er det røra som går inn på kompressoren som rimer? Den som har størst diameter?

All luft som kommer inn i kupe paserer fordamperen (kjøleren) regner jeg med.

Få koblet til manometer å få sjekket trykk, mye enklere å sette status på anlegget da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligste feil på klimaanlegget er enten: for lite gass/væske på klimaanlegget eller defekt kompressor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt syns vel med mitt klima også, fryktet det værste, men,,,, manglet bare gass. Sjekk den biten først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, tror dette er sommeren da alle trenger gass på klimaen, for det trengte passaten min før salg og audien min etter kjøp.. : klø : fine dager de gassfolka har : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt syns vel med mitt klima også, fryktet det værste, men,,,, manglet bare gass. Sjekk den biten først.

Jepp, jeg får sjekke/fylle gass i første om gang da. Men hvor gjør jeg dette uten å måtte betale mange tusen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg får sjekke/fylle gass i første om gang da. Men hvor gjør jeg dette uten å måtte betale mange tusen?

Snap Drive hadde et tilbud her for ikke lenge siden ca 1900,- for sjekk og fylling :) ellers popper det opp ett og annet iblandt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også problemer med klima på en a6 quattro 96 mod.

Ingen kjøling, bare skikkelig varmt når jeg bruker grade instillingen, men setter jeg den ned på LO, så kjøler den! Er det slik hos deg også?

Det burde vel bety at det er nok gass iallefall?

Blir fort altfor kalt i LO posisjon, så jeg pådro meg vond hals på biltur...: dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også problemer med klima på en a6 quattro 96 mod.

Ingen kjøling, bare skikkelig varmt når jeg bruker grade instillingen, men setter jeg den ned på LO, så kjøler den! Er det slik hos deg også?

Det burde vel bety at det er nok gass iallefall?

Blir fort altfor kalt i LO posisjon, så jeg pådro meg vond hals på biltur...: dum :

Ok. Det hørtes merkelig ut. Jeg har ingen tips dessverre. Høres ut som det er nok gass da ihverfall.

Nei, min kjøler ikke i det hele tatt. Setter jeg den på LO bare blåser den på med masse luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det hørtes merkelig ut. Jeg har ingen tips dessverre. Høres ut som det er nok gass da ihverfall.

Nei, min kjøler ikke i det hele tatt. Setter jeg den på LO bare blåser den på med masse luft.

Ok, håper du finner ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akk Samme problemet har jeg også på min Golf IV...

Bare masse luft... Den blåste aldri kaldt når jeg startet den opp i går... prøvde flere ganger, men itno kald luft der nei... Hmm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også er det slik rar lukt nå anlegget starter! Noen som har vært borti det før?

Kjipt ass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også er det slik rar lukt nå anlegget starter! Noen som har vært borti det før?

Kjipt ass...

Dette er vel sopp i kjøleanlegg, finnes spray som skal ta knekken på det. Møller har også tilbud om slikt (og mange andre verksted vil jeg tro.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har climan begynt å blunke å nå... Blinker i ca 10 sek etter at bilen er starta... er vel en slag feil mld?! Hrmf...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen min på verksted for oppfylling av gass i anlegget på mandag.

Men gassen var der og alt i orden der. Men det var en elektromagnet som var ødelagt så derfor kjøler ikke min. Husker ikke nøyaktig pris men mener å huske at selve delen kostet ca 3500,-. Så kommer vel jobben i tillegg.

det koster penger ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok klimaservice på bilen min i dag jeg og bilen ble ikke til og kjenne igjen,hjalp virkelig mye det ja. Betalte 1500 for det på olerud auto Tynset.

Var igunn verdt de kronene det syns jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet som Harry Garberg på min S6. En kompis hadde det tidligere på sin S4.

-Altså at uansett hvor mye grader du setter klimaen på, er det bare varmt..

På LO blir det veldig kaldt. -Dette er servoen til temperaturjusteringa. Byttet dette på S6 for under en måned siden. Betalte i overkant av 3000 for dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ha kliman på service i dag...!

de fant da ut at det var en sikringsventil på klima kompressor som hadde slått ut, og for å få det fiksa så måtte je bytte kompressor...!: bh : samt en slik tørker.

5952,80,- +MVA. Dvs. 7440,2,- Inkl MVA...: eek :

+Arebid i tilegg da...!

Syke priser...! Huff...! har nok av andre ting å bruke penger på=P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet som Harry Garberg på min S6. En kompis hadde det tidligere på sin S4.

-Altså at uansett hvor mye grader du setter klimaen på, er det bare varmt..

På LO blir det veldig kaldt. -Dette er servoen til temperaturjusteringa. Byttet dette på S6 for under en måned siden. Betalte i overkant av 3000 for dette.

Heisann!

Er dette noe man kan gjøre selv, mon tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Er dette noe man kan gjøre selv, mon tro?

Ja, der er en fremgangsliste på Nordicaudi. Men jeg valgte å få det gjort hos Møller for å få garantien.. Det er en god del jobb og.

Denne servoen er spesielt plagsom, da det samler seg mye dritt i den og da henger den seg opp. Teoretisk sett kan det hende det holder å bare åpne og rengjøre den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, der er en fremgangsliste på Nordicaudi. Men jeg valgte å få det gjort hos Møller for å få garantien.. Det er en god del jobb og.

Denne servoen er spesielt plagsom, da det samler seg mye dritt i den og da henger den seg opp. Teoretisk sett kan det hende det holder å bare åpne og rengjøre den.

Ok, takk for svar. Skal sjekke det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedr. at klima bare kjøler i stilling "LO". Kan det hende at det er sensoren som føler kupévarmen som ikke funker som den skal? I LO så blir jo denne overstyrt, men alt over så er jo kjølinga avhengig av den temp.sensoren. På 1,8T-motoren kan man kode slik at div.info kommer i displayet til klima'n. Fart, spenning på el.motorer m.m. Der er det også et alternativ for antall grader i kupé (husker ikke vilket C-kode denne har.) Kan være en idé å sjekke at ikke denne er defekt, så klima får feil info...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedr. at klima bare kjøler i stilling "LO". Kan det hende at det er sensoren som føler kupévarmen som ikke funker som den skal? I LO så blir jo denne overstyrt, men alt over så er jo kjølinga avhengig av den temp.sensoren. På 1,8T-motoren kan man kode slik at div.info kommer i displayet til klima'n. Fart, spenning på el.motorer m.m. Der er det også et alternativ for antall grader i kupé (husker ikke vilket C-kode denne har.) Kan være en idé å sjekke at ikke denne er defekt, så klima får feil info...

Hei! Jeg får iallefall 08.5 og 08.6 (Veksler) på channel 1.

08.1 Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt.

08.2 Samma potentiometer som ovan. Kortslutning i kretsen. Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt.

08.3 Samma potentiometer som ovan. Sporadisk glappkontakt.

08.4 Samma potentiometer som ovan. Sporadisk kortslutning.

08.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet.

08.6 Samma potentiometer som ovan. Ur funktion.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de to første hadde jeg tror jeg... Har obd-utskrifta liggende en plass her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.