Autoglymtrimma bilen, Bilder;)

Anbefalte innlegg

Etter noen timer med gnikking må jeg si jeg ble fornøyd, får bare håpe været holder seg så den får skinne litt...

Siste finishen ble med Extra Gloss Protection, litt jobb å få helt av, men verdt arbeidet vil jeg si;)

Ellers skulle jeg hatt noe annet enn et utdatert digitalkamera seg jeg.

shiny:

4.JPG

5.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blingbling

8.JPG

2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det varer...

6.JPG

7.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatet ser utrolig bra ut. Har fått inn Auto Glym på jobben nå, men har ikke rukket å teste produktene deres selv enda. Jeg har hørt en del rykter om at auto glym produktene inneholder mye silikon, så hvis du drar fingeren din over for eksempel panseret etter poleringen så ser du merker!? merket noe til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde Autoglym skulle være silikonfri jeg...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri merket noe til no silikon i Autoglym, er stort sett fornøyd med alle produktene bortsett fra shampooen. Den ser ut som atomavfall og jeg syns ikke den vasker noe særlig bra. Ellers så gir jeg bare skryt til Autoglym.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare gode erfaringer med AutoGlym her også. Bruker ikke noe annet, bortsett fra at jeg har en 4l kanne med en super-god shampoo.

Men hvilken voks er det du bruker? Den vanlige eller Ultra Deep Shine?

Jeg prøvde U.D.S. nettopp, og har ingenting å sette fingeren på på den. Lett å jobbe med, fin glans på resultatet, lukter godt (..!..), og den var MEGET effektiv på små riper i lakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri merket noe til no silikon i Autoglym, er stort sett fornøyd med alle produktene bortsett fra shampooen. Den ser ut som atomavfall og jeg syns ikke den vasker noe særlig bra. Ellers så gir jeg bare skryt til Autoglym.

Helt enig her! Jeg liker vedlig godt Statoil sin Shampoo uten voks. Liker ikke shampoo med voks, og det er den eneste jeg har funnet som ikke inneholder det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke Biltemas Voksshampoo, den finnes uten voks også. Den vasker bra, og er knallbillig, så en kan ha mye shampoo i bøtta uten å bli ruinert. 1/2 liter koster 14,90 uten voks og 19,90 med voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shampoen er ikke noe å skryte av nei. Autoglym shampoen/skummet som bilpleierene bruker derimot, den er knall. Trenger ikke slite seg ut med å gnikke og gnu. Bare spyler på og drar forsiktig over med svampen.

Vet ikke man får kjøpt denne med mindre man er bilpleier, og jeg er heller ikke sikker på om den fungerer som den skal når den ikke blir skummet.

Dette må jeg nesten sjekke opp.

EDIT: (glemte helt det jeg egentlig skulle skrive)

Knallbra resultat det der. Tipper det tok noen timer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic: Er dette den S6'en som var til salgs for en stund siden med en grusomt stygg RS4-frontfanger, en bakspoiler og sånne jalla-effekter? Ser i så fall ut som den endelig har blitt pen igjen.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen bil, og fete Lorinser RS8 felger.... Har lyst på slike felger på min A6 i 9x20".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...har du merket noe til økt toppfart eller lavere bensinforbruk? :P

Neida....resultatet så kjempebra ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Very NICE!!

Hmmm...har du merket noe til økt toppfart eller lavere bensinforbruk? :P

Neida....resultatet så kjempebra ut.

Skulle tro vindmotstanden ble lavere siden den er så "glatt/blank" : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eyvind: Stemmer at denne hadde denne fantastiske RS fangeren en gang i tiden, var temmelig kjapp med å få denne av, turde ikke vise meg i offentlighet med noe slikt... Savner spoileren litt, tror eg hiver på en alu vinge, er jo så mye fint å velge i om dagen, NOT, hehe.

Bilen går faktisk dårligere om dagen, grunnet temperaturer opp mot 30grader, kjip org intercooler, men om natta går det som faen!;)

Ang vaskemiddel brukte jeg ikke Autoglym sin shampo, ble Turtle deep ultra ettellerannet denne gang, veldig grei forresten, lot svampen gå av seg selv og all skiten var vekk.

Vet ikke noe om silikon innholdet i Autoglym produkter, men fingermerker blir det nok når man tafser med fettete/svette labber.

Begynte forresten å regne i kveld så bilen ser vel ikke ut i morgen igjen etter å ha stått parkert på grus, dette har en tendens til å fly rundt og sprute oppetter bilen:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra resultat!

Men et lite spm. Polerer dere for hånd eller med maskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker maskin til vanlig polering, men hånd til hardvoksen, da den ikke må arbeides inn i lakken på samme måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pleid å ta det for hånd. Seff mer arbeid og slit, men gjør ikke slikt om jeg har dårlig tid. Har jo vært inne på tanken med å bruke maskin og, men er så altfor redd for å bli for voldsom og brenne lakken, da er det lissom ingen vei tilbake...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pleid å ta det for hånd. Seff mer arbeid og slit, men gjør ikke slikt om jeg har dårlig tid. Har jo vært inne på tanken med å bruke maskin og, men er så altfor redd for å bli for voldsom og brenne lakken, da er det lissom ingen vei tilbake...

Akkurat det jeg også har tenkt på, skulle gjerne lert meg å polere skikkelig med maskin, men kansje bedre å safe og polere for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym bruker her også, og sef. polerer man for hånd.. bruker ikke maskinvask heller.. Har polert 2 ganger i år (kjører mye og vasker mye), sist helg polerte jeg og naboen A4n hans, som sikkert ikke har vært polert siden ny!

Resin polish og gloss protection til slutt, ca 3,5 time, kjempekoslig..og pils sef : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra polert ut den bilen der. Litt verre for oss som har gamle biler:)

Polering tar jeg for hånd. Skaffa en poleringsmaskin fra Biltema, men den var jo ubrukelig. Når det gjelder shampoo så har jeg brukt Sonax glansshampoo i det siste (fra clas ohlson). Den er drøy i bruk og virker egentlig veldig greit:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Stjeler" tråden din litt jeg, og må også få skryte litt av Autoglym.. Kjøpte meg en flaske med Ultra Deep Shine for å teste på bilen og må si meg veldig fornøyd! Tok siste finish med Extra Gloss protection og bilen ble blank som rakkern..

Hadde desverre kun mobilkamera, men bildene taler vel for seg likevel.. "selvportrettet" er tatt direkte inn i passasjerdøren..

IMAGE_032.jpg

IMAGE_033.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.