Bytte fra 4x100 til 5x100 på golf 3 ?

Anbefalte innlegg

Er det mye som må byttes for å få VR6 bremser til å passe en vanlig Golf 3 1,9TD ?

En kompis har kjøpt seg bil, men utvalget på felger er større i 5x100...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det blir endel jobb og deler. Bak må du ha spindler, klosser, calipere osv fra golf2\golf3 med skiver bak, har du abs må du også bruke deler fra en med abs. Foran må man ha nye hjullagerhus\fjærbein og calipere med braketter osv.

 

Like greit å kjøpe adaptere, billigere og lettere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det blir endel jobb og deler. Bak må du ha spindler, klosser, calipere osv fra golf2\golf3 med skiver bak, har du abs må du også bruke deler fra en med abs. Foran må man ha nye hjullagerhus\fjærbein og calipere med braketter osv.

 

Like greit å kjøpe adaptere, billigere og lettere.

Men problemet med adaptere er jo at innpress på felgene må være veldig høyt for at det skal passe.

Ingen som selger komplette "kit" for å konvertere boltsirkel da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men så skal det også sies att det er ganske lett å skru på en golf3 også. så tipper du bytter alt på en kveld med riktig utstyr og hvis du har alt du trenger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettop gjort denne jobben og jeg lover deg Luis, du har ALDRI alle delene: bh :

 

Det værste er at du må montere en lasteventil til bakbremsene for å få dette korrekt, du kan nok bruke de eksisterende "begrenserene" på bremsekraft forsterkeren, ellers er det abs sensorer osv (jeg klippet bare disse av).

 

Dessuten må du ha ytre drivledd fra en gti/vr6 siden disse er noe større.

 

Huff, føler jeg var negativ nå, endte nemlig opp med å bruke litt mer penger enn budsjettert etter hvert.:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du meg, så er utvalget av felger som iallefall jeg liker, større med 4x100 enn 5x100..Har selv 5x100 på min Golf 2, og kunne gjerne tenkt meg 4x100..Selv om det er litt tøft med 5x100 da..hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.