Ta av lister på fangere - Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Jeg har etter mye om og men bestemt meg for å lakke de sorte listene rundt bilen selv. Har testet på tilsvarende små overflater og det ble ganske bra. Ser ingen grunn til å betale 3500-4000.- for å få lakkert disse da.

 

Men så til problemet; Listene må av bilen, men jeg tør ikke rive noe hardere. Jeg mistenker at de er skrudd på fra innersiden av fangeren.

Må jeg skru av fangeren for å få av listene?

 

Og i så fall, er det mye jobb å få av disse?

 

 

Listene på dørene skal nok gå greit. Der prøver jeg bare med varmepistol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kun de listene som sitter nederst på døra og kanalen er skrudd, resten er det bare å rive å røskte... disse sitter klipset fast i fangern din foran og bak og limt midt på døra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kun de listene som sitter nederst på døra og kanalen er skrudd, resten er det bare å rive å røskte... disse sitter klipset fast i fangern din foran og bak og limt midt på døra..

 

 

Røske å rive .. akkurat det svaret jeg håpet på.

 

Takker så mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt av alle listene på min 3B, og et tips kan være å lette litt på listene, da ser du fort hvor klipsene ligger. Det er samme avstanden mellom k klipsene rundt hele fangeren..(hvis 3B og 3BG har samme)

 

Er det forresten ruede lister på 3BG også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Listene på fangerene er festet med noen slags klips på innsiden....

Fangerne må av!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder listene på dørene, kan di brukes om igjen??

Noen som mener det er likegreit å kjøpe nye å lakke, da de gamle blir ødelagt/vanskelig å feste igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det Erik! Snakket med en kar i går som har lik bil som deg og han hadde også gjort det selv, der flasset lakken av etter noen måneder! Vet ikke noe om type lakk han hadde brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.