Anbefalte innlegg

Ute å kjørte i dag og plutselig under kjøring gikk pedalen i gulvet og nektet å komme opp igjen. Regner med det er utløselageret som har gitt seg, har lagd ulyd lenge nå. når man først opererer nedi der så tenkte jeg å kjøre på med en kraftig som tåler rikeslig. det er vel likegreit å bytte hele clutchen, har merka litt sluring også. er det sinter som er tingen? evnt om spec sine er ok. flere anbefaler org clutch med sinter lamell. Deler blir bestilt i morra så alle raske innspill blir satt meget pris på. også hvordan det er enklest å komme til, om man skal ta motor ut eller gearkasse. andre ting som er verdt å gjøre når man har demontert såpass? Hvor lang tid må man regne med å bruke på en slik jobb?

 

Mvh

Steinar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å dra ut padalen igjen og pump flere ganger, sjekk etter om det minker i veskenivået på tanken til veska. Har rykislangen til slavesynlinderen som sitter i kassen en gang og den skjedde akkurat det samme.

 

Ang clutch ville jeg brukt sahcs forsterka trykkplate med sinter, da skal du nok i massevis. Enklste er egentlig å ta ut motoren har jeg funnet ut. Mye pga manglende plass pga at jeg ikke har løftebukk. Brukte 7 timer fra jeg kjørte bilen inn i garajsen til jeg kjørte den ut igjen. Dette var med en pizza pause også. Motoren var fortsatt varm når jeg satte den igjen.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vel du gjort det et par ganger også tenker jeg med den tiden! : eek : Har aldri hatt ute motor før, men har tilgang på både verksted med to-søyla løftebukk og fire-søyla løftebukk og garasje med motorjekk i taket. Verkstedet da har jeg ei helg på meg å få det til, men i garasjen tar det nok lenger tid.. Hvis det var tomt for væske ville kanskje bremsene streika også? Dei funker fint. Kjørte ca 8 km etter at pedalen forsvant. var heldig og hadde 3. gear når det skjedde så det gikk fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har spec clutch på min s2.

Myk og fin pedal og ingen problem med igangsetting.

Kjøpte min hos veloxmotor som er hovedimp av specclutcher. Hyggelige priser.

Innkjøring er viktig for at clutchen(spec ihverfall) skal fungere optimalt.

Har ingen prob med slipp på min clutch (skal tåle 540 Nm belastning.dvs påføre svinghjul 540Nm for deretter å slippe clutchen så skal den ta tak uten å slure)Meget fornøyd med dette settet.Skal nevnes at jeg også byttet til lettere svinghjul.

 

 

Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 540nm belastning menes det vel heller at den skal tåle 540nm uten å slure, dvs mens du kjører. Er jo ofte det som er problemet når man trimmer at clutchen begynner å slure med skikkelig ladetrykk. Skal mye til å få 540nm uten motstand ved å ruse den i fri

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva menes med innkjøring? Når du bytta svinghjul, mista du nm da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 540nm belastning menes det vel heller at den skal tåle 540nm uten å slure, dvs mens du kjører. Er jo ofte det som er problemet når man trimmer at clutchen begynner å slure med skikkelig ladetrykk. Skal mye til å få 540nm uten motstand ved å ruse den i fri

Npz.

Clutchen skal ta tak ved 540Nm iflg spec sine spesifikasjoner. Tåler sikkert 700 Nm bare ved pådrag..

 

Ved kjøp av ny clutch( ihverfall den jeg har) så er det en del tråder som ikke er slitt av. Disse må slites av ved sluring med lavt moment.

Fikk ikke mindre moment ved bytte av svinghjul, men mye raskere respons.

Org svinghjul veier 10,7kg mens det jeg har nå veier 4,7 kilo

 

 

Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. frykter at bilen blir stående en stund nå, kommer heile tida nye ting som hadde vert koslig å bytte før motor blir satt i igjen...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det vere slavesylinderen på kassa som er gåen? Har hørt med litt diverse folk og de mener at det umulig kan vere noe inni clutchen som er gåent.. Noen som kan fortelle om symptomer på gåen slavesylinder? Er den lett å bytte og komme til?

 

mvh

Steinar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ute å kjørte i dag og plutselig under kjøring gikk pedalen i gulvet og nektet å komme opp igjen. Regner med det er utløselageret som har gitt seg, har lagd ulyd lenge nå. når man først opererer nedi der så tenkte jeg å kjøre på med en kraftig som tåler rikeslig. det er vel likegreit å bytte hele clutchen, har merka litt sluring også. er det sinter som er tingen? evnt om spec sine er ok. flere anbefaler org clutch med sinter lamell. Deler blir bestilt i morra så alle raske innspill blir satt meget pris på. også hvordan det er enklest å komme til, om man skal ta motor ut eller gearkasse. andre ting som er verdt å gjøre når man har demontert såpass? Hvor lang tid må man regne med å bruke på en slik jobb?

 

Mvh

Steinar

 

Kommer an på hvor mye futt det er i motoren så klart men, jeg satte inn forsterka trykkplate og original lamel, kjempe fornøyd grep som faen og fremdeles kjørbar for samboeren, dette er en s4 skal trimme den litt til så det blir ca 350-380 hk og det var ikke noe problem sa de sachs folka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. har ikke kjøpt/bestilt noe enda men er nære ved spec steg 3. det står mellom disse to:

 

-Stage 3 packages feature higher clamping force, 6-puck sprung hub ceramic disk, use for applications up to 530ft/lbs TQ. - $470

 

-Stage 3+, an 034Motorsport exclusive, features a full faced Feramic disk for ultra high holding power, sprung hub for great streetability, this is the best clutch we can recommend for the ultimate in high performace street. Use for applications to 600ft/lbs TQ. - $605

 

Denne i tillegg:

 

All aluminum, 8-bolt 016 style flywheel for Audi 4kq, 5kq, Urquattro, 200 with 016 transmission from the factory. Light weight aluminum forging with steel friction surface, weighs 9lbs soaking wet.

 

Lightening the flywheel reduces the "flywheel effect" essentially like removing weight from the vehicle, 1st, 2nd and 3rd gear pulls will reveal a faster revving, more responsive engine. - $375

 

Men det blir forholdsvis dyrt... I forhold til kun å kjøpe ny orginal clutch (ca 2000,-). Skal uansett ikke ha mer enn 350 hk med det opsettet som er i motor nå. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.