#1 Skrevet Juli 5, 2006 Jeg monterte forge avlastingsventil på min bil i sta, men jeg synes jeg fikk så rar lyd ut av den, den gir fra seg en slags pipe/skrike lyd når den slipper trykket, er det riktig? Hadde finere blåselyd med den orginale.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2006 Prøvd å snu den? Bytte om på de store slangene altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2006 Prøvd å snu den? Bytte om på de store slangene altså? Nei har ikke gjort det, men jeg har montert den slik at den sitter likt som den orginale. Kan den sitte feil vei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2006 Står litt her.... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56338&highlight=forge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2006 Står litt her.... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56338&highlight=forge Faen.. i følge de tegningene sitter min feil veg, jeg har trykket inn i bunn av ventilen. er det derfor min lager så rar lyd da? er så trangt der den sitter slik at jeg ikke gidder å snu denne flere ganger enn nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2006 Har montert min slik som bildet til Christian viser og den fungerer helt fint. Så vidt jeg kan skjønne vil jo turbotrykket i slangene prøve/kanskje klare å presse opp ventilen da du belaster motoren. Det er jo IKKE meningen. Har man derimot trykkslangen inn på siden og retur ut i bunnen MÅ stempelet i ventilen vakumstyres for å åpne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2006 Har montert min slik som bildet til Christian viser og den fungerer helt fint. Så vidt jeg kan skjønne vil jo turbotrykket i slangene prøve/kanskje klare å presse opp ventilen da du belaster motoren. Det er jo IKKE meningen. Har man derimot trykkslangen inn på siden og retur ut i bunnen MÅ stempelet i ventilen vakumstyres for å åpne. Ja det blir riktig det. fikk beskjed at den skulle sitte likt som den orginale jeg.. skal prøve å snu den nå, og få noen flere sår på henda mine, jævlig trangt nedi der vettu! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2006 He he.....koselig nedi der ja:) Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 5, 2006 Min sitter som den orginale..... Er min orginale annerledes?? Er dette "problemet" kun på langstilt motor? Trykket mitt kommer inn på sia... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2006 Tipper den originale er lik på de fleste, men de uoriginale derimot er forskjellige. Såvidt jeg kan skjønne skal trykket inn på siden av ventilen uansett. Andre mener det ikke har noe å si, mens andre igjen mener det gir forskjellig lyd avhengig av hvordan man tilslutter ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2006 Tipper den originale er lik på de fleste, men de uoriginale derimot er forskjellige. Såvidt jeg kan skjønne skal trykket inn på siden av ventilen uansett. Andre mener det ikke har noe å si, mens andre igjen mener det gir forskjellig lyd avhengig av hvordan man tilslutter ventilen. Ventilen holder jo mye mer trykk når det kommer innfra siden, sier seg jo selv det da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 5, 2006 Ventilen holder jo mye mer trykk når det kommer innfra siden, sier seg jo selv det da..... Det jeg mener også, men er ikke alle som er enig i det iogmed at den tynne vakumslangen er trykksatt like mye som den store slangen da det er trykk i innsugsmanifolden. Dette trykket pluss fjæra i ventilen skal jo egentlig kunne overvinne trykket fra den store slangen og ventilen forbli stengt helt til den tynne slangen fra manifolden får vakum. Veit ikke helt jeg da men... Eneste jeg helt sikkert veit er at jeg i utgangspunktet satte min motsatt av hva den er i dag og det funket IKKE... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 5, 2006 Det jeg mener også, men er ikke alle som er enig i det iogmed at den tynne vakumslangen er trykksatt like mye som den store slangen da det er trykk i innsugsmanifolden. Dette trykket pluss fjæra i ventilen skal jo egentlig kunne overvinne trykket fra den store slangen og ventilen forbli stengt helt til den tynne slangen fra manifolden får vakum. Veit ikke helt jeg da men... Eneste jeg helt sikkert veit er at jeg i utgangspunktet satte min motsatt av hva den er i dag og det funket IKKE... Nå var det gjort. noen nye sår på hendene men nå ble det riktig da. trykket inn på siden er riktig. ble fortalt av forhandler at den skulle sitte likt som den orginale, men det var ikke riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...