"Momo" ratt på bil med airbag?

Anbefalte innlegg

Hva skjer når jeg tar av airbagrattet og setter på et vanlig sportratt som f.eks. momo? Vil det begynne å lyse i noen lamper osv?

94mod. S2

Takker på forhånd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Airbagens styreenhet kjenner at det mangler airbag i rattet, feil lagres i styreenhet og lampa lyser for å varsle at det er en feil på systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bilen ryker på EU kontroll. Har ikke låv å fjerne airbag i bil som er typegodkjent med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bilen ryker på EU kontroll. Har ikke låv å fjerne airbag i bil som er typegodkjent med det.

OK, det skjønner jeg, men bare å sett på det igjen da ell, så funker det?

Det bugger vel ikke, at den lampa lyser i dashen? ellers bare tar jeg den ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa vil lyse helt til feilen blir slettet/0-stilt med diagnoseutstyr ala vag-com. Visstnok slettes den av seg selv etter 50 feilfrie starter.

Da lampa lyser er systemet deaktivert slik at ingen andre airbager virker ved en evt. kræsj heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa vil lyse helt til feilen blir slettet/0-stilt med diagnoseutstyr ala vag-com. Visstnok slettes den av seg selv etter 50 feilfrie starter.

Da lampa lyser er systemet deaktivert slik at ingen andre airbager virker ved en evt. kræsj heller...

Ok takker for svar, men lager det noen konflikter for noe annet? vet du det?

Ellers tar jeg ut den lampa bare

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke ha noen innvirkning på noe annet nei. Kan iallefall ikke komme på noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan man nok, jo. :)

Den skal være forskriftsmessig deaktivert hos noen som har lov å gjøre dette (f.eks Møller), og en bekreftelse på at airbag er deaktivert gis til Biltilsynet og dette blir lagt inn som kommentar i vognkortet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

overleve krasj > custom-ratt uten airbag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går vel ann og lodde inn en motstand? så motorstyringa trur det er en airbag der?

da vil den da ikke lyse og herje da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok mulig det om man finner ut hvor stor den skal være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, går jo ann å sette inn en enhet som lurer hjernen, bra påfunn.

Og seff, er kjekt å ha airbag, men så stygt a gitt, med et orginalt airbagratt: dum :

Takk for alle svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, går jo ann å sette inn en enhet som lurer hjernen, bra påfunn.

Og seff, er kjekt å ha airbag, men så stygt a gitt, med et orginalt airbagratt: dum :

Takk for alle svar.

Redningsvest er ikke noe moteplagg det heller, men det redder liv, så jeg vil nok oppfordre til å tenke to ganger på avgjørelsen der.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut kontakten/pæra i airbag-lampa.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går an å få uoriginale sportsratt med airbag som attpåtil er godkjente. Raid er vel den største produsenten av slike, og av hva jeg ser i tyske VW/Audi-blader, så er disse veldig populære.

http://www.raid-rdi.com/english/index.html?http://www.raid-rdi.com/english/wirueberuns/wirueberuns.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går an å få uoriginale sportsratt med airbag som attpåtil er godkjente. Raid er vel den største produsenten av slike, og av hva jeg ser i tyske VW/Audi-blader, så er disse veldig populære.

http://www.raid-rdi.com/english/index.html?http://www.raid-rdi.com/english/wirueberuns/wirueberuns.html

Ja, har sett på sånne, er vel ok de, men de er vel ganske dyre, og da er det vel kanskje bedre å kjøpte et audi sport-airbagratt: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.