Golf 2 1.8 > 1.816v blokk.. bygges om?

Anbefalte innlegg

bare lurte.. sliter litt med blokka på 16v'n om dagen..

er det mulig å bruke blokk fra standard 1.8L ?

veit at 16v'n har brennkammer i toppen og underspyling av stempler..

oljeutluftinga er og litt annerledes på 16v'n, men har det noen praktisk betydning?

men kan det brukes? om man flytter over alt?

dvs..

veiv, råder, underspyling, stempler osv?

Mvh

Dan Stamnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen dreven motorbygger ellernoe, men om du bytter om alt, så sitter du jo bare igjen med orginalblokk, og da er det vel bedre å bytte over komplett motor?

Skjønner om du gjør det for å skru litt, evt. lære en del. Men blokka er vel den samme på 8v og 16v, så da er det vel ingen problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og må si at jeg ikke leste posten din ordentlig, men jeg leste den igjen, og sier det samme, det er vel samme blokk på 8v og 16v, så det er vel bare å bruke 8v blokk? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i teorien så er det den samme blokka.. men finnes forskjeler! det er jeg overbevist om..

man har jo de oljedysene inne i blokka.. samt veitåndinga osv da.. men veit ikke om det har noe å si..

har en god del 1.8 blokker stående.. så om disse kunne brukes, så er det en lettere utvei enn det som er idag (brekt skrue ved vannpumpe)

grunnen til at jeg spør om dette er simpel.. sjekk bilder under

DSC_0014.JPG

DSC_0021.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der borrer du lett ut da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blokkene er ikke like, med tanke på innmat. 16v er mye grovere, for å takle mer hester, enn 8v innmaten.

Men om du flytter over ALT så skal det ikke være noe problem.

Ang. den skrua, så ser det jo ut som om du kan få lagt en skrutrekker mot den tappen, og banke den ut på gjengene..?? eller??

Prøvd å bruke varme?? propanbrenner f.eks

Tror ærlig talt du ikke trenger den skrua heller... :)

Bare legge litt loctite på oringen når du monterer det så blir det jo tett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der borrer du lett ut da.

nei! :) det gjør man ikke :) har fått borra skruen.. og satte inn grispikk.. den brakk den :) så er ikke mulig å borre!

vil helst ha alle 4 festene..

men hvis alt kan flyttes over fra 16v'n, så gjør jeg det :)

dvs, jeg flytter veiv og råder og stempler og alt anna som er inni der over til en vanlig 1.8 blokk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.