Anbefalte innlegg

bilen min har nå bjynt og fuske/nøkke veldig akkurat idet turboen begynner og lade. turbotrykket øker og farten øker men det rykker noe veldig! har søkt litt på forumet og sett flere med lignende problem men ikke noen løsning?

har til nå gjort dette:

-fjernet magnet ventil og montert mannuell justering...

-prøvt med org ecu..(min har mtm)....

-renset lmm

-kontrolert alle vacum slanger

-ny og større bensin pumpe

-kraftigere wg fjær

-sjekket coiler plugghetter ser ok ut

-kjørt med og uten lmm er ingen forskjell om det er utkoblett eller ikke

-forsøkt med lmm fra rs2(vet den ikke er lik) men ingen forsjell

-trykktestet turbo slanger.. var tett

- sjekket feilkoder.. var ingen utenom speedsensor g28

 

om noen her har noe tips til va mere eg kan kontrolere er eg takknemlig for alle tips! skal kjøpe nye plugger og teste med det imorga!

om noen i bergens området har en luftmasse måler eg kunne fånt testet hadde det vert veldig fint?!

-eirik-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du orginal luftfilter boks eller filter?? min har delevis samme problem og når jeg fikk testet med et større filter gikk det over...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fjernet luftfilter boksen og montert stort konfilter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd å sjekka nøye ledningene inn på coilene.......hvor langt er bilen gått ?? Rundt 200 tusen kan jeg tenke meg.....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEg ville også ha sjekket plugger og ledninger nøye, jeg tror du finner problemet ditt her. Skru ut pluggene dine, sjekk etter om du ser om det har vært overslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd å sjekka nøye ledningene inn på coilene.......hvor langt er bilen gått ?? Rundt 200 tusen kan jeg tenke meg.....;)

 

bilen er kjørt 260 000km har sjekket ledningene til coilene og ser ikke noe galt der.. ser ut til at det har vert skiftet ut noen coiler da det er skjøte hylser på kablene!

er ikke noe små rykking det er snakk om her.. kjennest ut som bilen går tom for bensin når eg gir gass! rister hele bilen.. det skjer ver gang eg trykker på gassen og altidt når turbotrykket passerer 1.2 på måleren.. altså 0.2 bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er skjøtehylster i pluggkablene dine finner du feilen i skjøtene.

 

EDIT: Jeg misforstod, det er ikke pluggkablene som er skjøtet men kablene til coilen. (Lurte fyktelig på hvorfor har dem vært så gale å skjøtet pluggkabler)

 

Uansett, pluggkabler er ikke dyrt, og feilen du beskriver tilsier feil med tenning, litt motstand eller gasspådrag og da fusker den, 99% av tilfellene finner du i pluggkabler og plugger. Bytt ut kablene og pluggene er mitt hete stalltips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke i pluggkablene.. men i ledingene til coilene!

EDIT: riktig.. har bestilt plugger hos mekonomen til imorga..

skrudde ut pluggene idag og de så grei ut. men skifter like vel.

fikk ikke ut ene pluggen riktig nokk da den stod fast.. kjøre skikkelig varm motoren imorga

og prøve igjen.. får håpe den ikke knekker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket om det er rett plugger som står i bilen også? disse motorene er veeeeldig kresen på plugger, og liker egentlig kun orginalpluggene... Og sprukne coil-ledninger er vel også en standard feil på disse bilene da de blir sprø grunnet varmen etter en stund...så det er nok veldig trolig at feilen ligger der en plass.: rolleyes

 

Alternativ kan du jo f.eks sjekke slangene mellom turbo og innsug for lekasjer, men da ville du hørt det også når turbo begynte å lade da den puster en del mer enn normalt da...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde no lignened med min s6 på vei hjem fra våler treffet. skulle ta en forbikjøring ga bonn pinne og akkurat i det turbon begynte og snurre .. ble det nesten bråstopp og hele bilen rista. det viste seg og være krøll på vacumslangen til mapsensoren. hvordan det ble krøll på den aner jeg ikke.. men det var knute på tråden.. men da ble ladetrykket i kjøre compen litt merkelig og.. sikkert ikke dette som er feil med din men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vacum slangen er skjekket...og har trykktestet turbo slangene.

pluggene som står i er orginale.. men har vert og kjøpt nye plugger og bensinfilter idag og skal montere det senere! skal og prøve med en annen coilpack og se om det hjelper.. noen som vet hvor eg får kjøpt coilpack til en vettug pris?? vurderer og kjøpe settet fra 034motorsport men det blir dyrt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat hatt samma problemet på min S2 (ABY motor), den fjuska voldsomt når jeg fikk ladetrykk. Jeg skifta resirk.ventilen da den gamle ikke var helt med lengre, rensa LMM og skifta plugger til Bosch F5DPOR (DYRE!). Da ble bilen helt god igjen :)

Stod faktisk noen NGK plugger i, med varmeverdi 7 og greier.. Skjønner ikke hvem som har montert det men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderer og kjøpe settet fra 034motorsport men det blir dyrt!
355 dollar pluss frakt er ikke dyrt!! Sjekk hva du må betale for 5 nye coiler på Møller du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja så nå at 034 har et kit til 355.- hadde bare sett high output settet til 675.- eg:) 355 er ingen dårlig pris:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var feilen funnet:) prøvte med en annen coilpack og feilen var helt borte!

så da sender eg nokk en bestiling til 034motorsport så eg får alle coilene nye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var feilen funnet:) prøvte med en annen coilpack og feilen var helt borte!

så da sender eg nokk en bestiling til 034motorsport så eg får alle coilene nye!

På min var coilene i orden men ledningene til coilene var "sprø" etter år med varme. Det kan se ut som om ledningene er i orden, men det kan være mikroskopiske sprekker i isolasjonen.

Koster kun 50 kr. for nye ledninger og noen timers jobb med loddebolt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.