Anbefalte innlegg

Lampa lyser konstant i dashen, var på eu kontroll og fikk 2er feil pga det!! Bremseklossene er jo helt nye. Er bare dårlig kontakt i ledningen. Er det riktig å gi 2er feil pga det?? Skal på etterkontroll i morgentidlig og trodde jeg hadde fiksa det med kontaktspray men nå etter en kjøretur i kveld begynte lampa å lyse igjen. Bilen er feilfri bortsett fra den lampa som lyser, kan dem virkelig være så firkanta å ikke la bilen gå imellom pga det? Er jo ikke alle biler som har vasling engang jo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa lyser konstant i dashen, var på eu kontroll og fikk 2er feil pga det!! Bremseklossene er jo helt nye. Er bare dårlig kontakt i ledningen. Er det riktig å gi 2er feil pga det?? Skal på etterkontroll i morgentidlig og trodde jeg hadde fiksa det med kontaktspray men nå etter en kjøretur i kveld begynte lampa å lyse igjen. Bilen er feilfri bortsett fra den lampa som lyser, kan dem virkelig være så firkanta å ikke la bilen gå imellom pga det? Er jo ikke alle biler som har vasling engang jo!

 

 

På eu så skal ingen feil-lamper lyse desverre...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På eu så skal ingen feil-lamper lyse desverre...: smil :

 

så vis jeg går ut nå å klipper av ledningen sålenge så går den imellom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tullete at du fpr 2er feil på det! De skal se på klossene om de er slitt! Men dette er et vanlig problem.

Prøv først å koble fra ledningene, bruk et fettløsende middel på kontaktflatene. F.eks isopropanol/rødsprit. Om du har trykkluft så blås inni hullene.

Dette hjalp på min A4.

Det går og an å koble fra hele dritten, men da må vel ledningene isoleres eller laskes? Ikke helt sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På eu så skal ingen feil-lamper lyse desverre...: smil :

Min A4 gikk rett gjennom hos NAF med lampa lysende. De sjekket heller klossene og ga meg en 1er feil på bremsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Det holder desverre ikke å klippe. Sensoren fungerer slik at den må ha jord for å vise at det er i orden. Det enkleste er å jorde den riktige pinnen på instrumentpanelet og vips så har du en herlig OK melding i dashen. Da slipper du å få tilbake problemet om en sensor på et annet hjul skulle begynne å kødde.

 

Hvis jeg ikke tar feil så er det pinne 6 på grønn kontakt som går til dette. Det er mulig min hukommelse er feil, så jeg anbefaler å sjekke dette i rep håndboken el.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen kan også ligge i ledningen etter kontakten, dvs innover i hjulhuset/motorrom. Har sett flere her inne som sier de har har hatt feilen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lampa lyste ikke på veien ned til verksted så får håpe det holder litt til. Så får jeg heller bytte kontakten senere, eller se hva jeg finner ut av.

 

edit: og da var bilen eu godkjent :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.