Anbefalte innlegg

Vurderer å by på et komplett Avant interiør på ebay, men eier sier at han ikke har airbag'ene til interiøret? Er ikke disse originalt innbygd da?

 

Interiøret det gjelder er Audi Recaro til A6 97-05.

Noen som vet hva airbaggene koster totalt til disse?

 

 

Etter søk på internett, virker det som om det ikke er standard i Tyskland med side og airbag til baksetet. Dette er jo noe som må være mulig å ettermontere, da mange importerer slike biler. Noen som har erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte selv et set med 97-05 A6 Recaro seter på Ebay fra tyskland for en måned siden og de var uten airbag. Grunnen til at de var tatt ut var at det var noen regler for håntering av de, dvs. ikke lov å selge brukte seter med airbag av ukjent grunn, men mulig det var bare tullprat :confused: Fikk samme svar fra 2 stk som hadde disse til salgs. Mine airbags var fjernet, kabel til airbag kontakt i sete var klippet rett av. Mulig at de blir solgt for seg på det tyske brukt markedet...?

 

Airbag til recaro var ca 2500 stk her hjemme, så jeg kjører uten airbag, fiksa et par motstander så jeg ikke får airbag lys i instrument panel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror grunnen til at alt brukt interiør selges uten airbags er at det er sprengstoff i airbag-systemet, og dermed ikke er lov til å sende på vanlig måte. Dette gjelder naturlig nok også ratt.

Har sett et par annonser hvor folk skriver at airbag-unit kan følge med for €250 eller så ekstra, men at varene da må hentes.

 

Jeg tror også at det er minst like mye sikkerhetsutstyr i tyske biler som i norske, men at brukt interiør selges uten airbags. Importerer du en hel bil så har den jo alle airbags montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nok være mulig dette. for biler i tyskland kommer med airbagger i setene. Importerte en 02 A6 foren stund siden, ogden er det airbagger i fram og baksetene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.