Anbefalte innlegg

Bilen er en Passat 99-00 mod 2,5Tdi 4m.

 

Glødelampa begynte og blinke, og etter en stund stopper bilen og vil ikke starte igjen. Feilkode på en sensor til dieselpumpa tror jeg... Bilen står hos merkeforhandler nå.

 

Eier hadde akkurat vært på storservice i Sverige. 120tkm. Mtm chippet.

 

Noen gode forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som dieselpumpe. Sensoren sitter integrert i pumpa.

Koster fort 15-20000,- i såfall..

Vi får håpe jeg tar feil.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er sensor for nåleslag. Sitter på dyse nr. 5. Innebærer dyserør av-på, toppdeksel ut-inn, dyse ut-inn/skiftet.

 

Hvis de på service av en eller annen grunn hadde av toppdekselet på h side av motor ( bytte pakning f.eks ) kan det hende ledningen til dysa ble skadet da. Kan også bare skje uten videre da men....desverre.

 

I aller værste fall er det dieselpumpa. Mener den koster rundt 11 000 pluss jobben. så vi får håpe det ikke er så ille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk så mye for gode tips!:tilber:

 

Har en fortvilt kompis som skulle starte på treff tirsdag.

 

Ser ut som det går i vasken. Merkeforhandleren har ikke tid og ta denne før da.

 

Greit og prøve ut de enkle tinga først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tråden. er min bil det er snakk om, kjørte 5 minutter med blinkingi glødelampa som fungerer som mototfeillampe. så plutselig døde alt og bilen stoppet. prøvde å starte igjenn men virket som bilen var helt fri for strøm, ingenting skjedde. så tok jeg av +batteripolen og satte den på igjenn, da tørnet startmotoren rundt men ikke antydning til at bilen ville starte. hvis det er dieselpompa som er ødelagt, ville ikke bilen ha nøkket litt før den stoppet? akurat som å kjøre tørt? og hvorfor lyste motorfeillampa i 5 minutter, skulle tro at pompa enten virker eller ikke, at den plutselig tat kveld uten forvarsel? skulle starte til rudskogen i morgen tirsdag. blir så forbandet at jeg finner ikke ord!!!!: bh : : bh : : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for og fullføre tråden kan jeg opplyse at bilen var tom for diesel:) . Feil på tankmåler : bh : . Han hadde fylt med en 5 liters kanne men det ble nok litt for lite.

 

Noen som har erfaringer med dette? Bytte osv.?

 

Mener de forlangte 10-12 for bytte av giverne:confused:

 

Ikke så mye bedre enn pumpehavari.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tre givere på denne i og med at det er en 4 motion. Disse samarbeider om å vise riktig tanknivå til enhver tid. ( les bilens helning forover, bakover sideveis ) Som regel skiftes alle i samme slengen, sikkert derav prisen.

Sitter en på hver side under baksetet og en i midten under bagasjeromstrekket rett bak bakseteryggen.

 

Dette er en ganske klundrete jobb da det er masse plastslanger og dill som må løsnes og det er vannvittig trangt på den høyre måleren der pumpa sitter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tre givere på denne i og med at det er en 4 motion. Disse samarbeider om å vise riktig tanknivå til enhver tid. ( les bilens helning forover, bakover sideveis ) Som regel skiftes alle i samme slengen, sikkert derav prisen.

Sitter en på hver side under baksetet og en i midten under bagasjeromstrekket rett bak bakseteryggen.

 

Dette er en ganske klundrete jobb da det er masse plastslanger og dill som må løsnes og det er vannvittig trangt på den høyre måleren der pumpa sitter.

 

:tilber: Imponert over ditt kunnskapsnivå Bent Owe.

 

Du skulle jo vært ansatt av VACN som rådgiver :)

 

Det burde la seg gjøre og finne ut hvilken av disse som er gal, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.