Bilde av ratt i corre, og spm ang slarke i ratt..

Anbefalte innlegg

Jaja, da har jeg byttet til "sportsratt" i corren, og det ble mye bedre enn det gamle orginale. Jeg fikk citroen-avesjoner når jeg så det..

MEN.. forrige eier var plaget med at det var noe slarke i rattet, og det er ganske mye dødgang på det. Når jeg byttet nav nå, så plukket jeg av alt av hendler osv slik at jeg kom helt inn til rattstammen. Og det virker som om slakken er lengre inn en det jeg hadde håpt på. Høres noe av dette kjent ut??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg plages også av slarke i rattet. har også en liten klikke lyd i blandt når jeg svinger. hadde av hele greia men kunne ikke finne noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved fullt rattutslag og lav fart kommer det en liten "knert" eller smell. Det høres ut som om vi kan ha noe av det samme. Det klikker ikke flere ganger med meg, bare den ene klikken. Noen som har noen tips til oss?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det døgang i rattstammen du mener da? Hvis ikke er det nok en styrekule eller bærekule som er sliten.

Du kan jo også skjekke festene til rattstammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, pent ratt da Knuttis;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun rattstammen som er problemet ja.

Ifølge akte er det en plasthylse og et lager inni der. Pri en må være å plukke av alt som er på innsiden og sjekke plasthylsen inne i det som omkranser rattstammen hvis dere skjønner..

Får jeg om jeg gidder å plukke fra hverandre igjen imorra, evt vente til over helga..

Og ja, Bjørn, rattet passet bra inn. Jamex nav var midt i blinken. : ja : Og så mye bedre dette var å holde i?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Det er kun rattstammen som er problemet ja.

Ifølge akte er det en plasthylse og et lager inni der. Pri en må være å plukke av alt som er på innsiden og sjekke plasthylsen inne i det som omkranser rattstammen hvis dere skjønner..

Får jeg om jeg gidder å plukke fra hverandre igjen imorra, evt vente til over helga..

Og ja, Bjørn, rattet passet bra inn. Jamex nav var midt i blinken. : ja : Og så mye bedre dette var å holde i?!

Min unge mann..jeg hadde en kneppe"lyd" på polo'n..dette sjekket de på VAG for meg og de mente det var navet som står nede på rattstemmen, ved torpedoveggen som måtte byttes. Dette navet kostet ca 3000 kr ferdig byttet hos vag, så ingen kostbar sak..

Det vil jeg tippe på ang kneppingen, og muligens på dødgangen også..

Har ikke AKTE oppe å går her så jeg kan kikke etter, men vil tro dette navet er på disse bilene også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Min unge mann..

Wtf.. Er ikke jeg eldre enn deg da? Barnerumpe.. : haha :

Topic; Sitter og leter i akte nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være her et sted? Her er ihvertfall lageret og plasthylsen (foringen) som Kay mente kunne være gåen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ska rang dæ frå ein ainn i hælgæ å sjå.. ska sei ke e finn .,(dialektn min)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Wtf.. Er ikke jeg eldre enn deg da? Barnerumpe.. : haha :

Topic; Sitter og leter i akte nå..

:o Har ikke ide om du er eldre enn meg..

Er i allefall mer omfangsrik enn deg;)

Vet ikke hvordan det er på Corra, og om det er sånn nav der nede med torpedoveggen ett sted..spennende å se og høre...: popcorn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audien min knepper i rattet den også, men her er det den lille "tappen" som skrur av blinklyset som er defekt og står ute (inne?) hele tiden. Den tar dermed borti den andre tappen på baksiden av rattet. Den skrur heller ikke av blinklyset automatisk lenger. Bare pass på at det ikke er denne kneppingen dere hører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av de forrige eierene har satt på rattet feil, så blinklyset slo seg liksom ikke automatisk av.. :) Jeg har allerede sjekket det, men takk for tipset Per.

Blir hjem å skru rett etter jobb idag. Nå er det 20grader i Molde sentrum, og ser ut til å bli nok en knalldag med masse sol.:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.