Anbefalte innlegg

Har vært av med toppen og plana den og trykktesta den... etter å satt sammen alt igjenn og byttet en del slanger og ledninger i motor rommet så vil den starte sånn når den vil...

Står og drar den lenge på starteren og plutselig kan den komme, mens noen ganger vil den ikke starte i det hele tatt....

Noen som veit hva som kan være galt?

Og når jeg skrur på tenninga så står tomgangsregulatoren og tikker.

 

morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomgangsregulatoren skal stå og tikke når tenninga er på.

 

Høres mest ut som om du har en føler/kobling eller noe som har dårlig kontakt.

Hvis dette skjedde fra tid til annen før du demonterte toppen også, så kan det være tenningsdelen i tenningslåsen din! Dette er en svakhet på eldre VW...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da veit jeg at tomgansregulatoren er ok...

Før jeg demonterte toppen så funka bilen helt greit. har ikke vært borti det her før....

Har du noen anelse/mening om hvorfor den ikke starter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde store problemer med å få min G60 (Passat) i gang etter demontering av toppen.

 

Det viste seg at jeg hadde byttet rundt på de to vakuumslangene som står bak på gasspjeldet.

Den ene går til motorstyringen og den andre går til kullfilteret. På min skal den på høyre side sett forfra gå til motorstyringen mener jeg å huske...kan sjekke det evt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, det skal jeg sjekke lars-inge.....dem har jeg stokka om litt....

men,når bilen først starter så går den helt fint....

rare greier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gikk sånn passe brukbart i ca. 10 minutter før den stoppet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk starta golfen i stad...viste seg at det var noe så enkelt som sota plugger...

Prøvde å kjøre den litt istad, men når jeg fikk temp på motoren så begynner oljelampa å lyse på tomgang+at jeg får alarm på olja. men gasser jeg så jeg får et høyere turtall så forsvinner det.... hva kan det være?

Er en g60 med turbo....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket du vakuumslangene?

 

Mine plugger sotet voldsomt før jeg byttet om på de to slangene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka vakumslangene ja. dem stod riktig nå. men første gangen jeg fikk liv i den så trur jeg at dem var bytta om. så det er nok dem som har stått feil sånn at pluggene har sota igjenn......takker for tipset der ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.