#1 Skrevet Juli 8, 2006 Vaska bilen i dag og fikk se en liten boble i lakken rett over den blanke dørlisten. Se bilde. Er det noe som møller bør dekke for meg? Eller er det noe en bør "regne" med? Håper noen kan uttale seg om dette. Gjerne folk som har hatt lignende "skader" og fått det dekker/ikke dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2006 Søkte litt på forumet og det ser ut som om dette er zinkforurensing/zinkslipp, og at dette er det inntil 6 års garanti på. Får ta en tur på møller og høre hva de sier. Alle meninger mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2006 dette skal være en garanti sak.. hadde samme problemet på min passat men på bakluka og taket og dette dekket garantien... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2006 Høres bra ut. Takk for info Arve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2006 Oppdatering Var på møller for 2 uker siden, han takstmannen målte seg frem til at bakskjermen min har vært opplakkert før, derfor skyldte han alt på dårlig arbeid på det arbeidet, altså ikke zink slipp! Slo meg til ro med dette, han har jo kunnskapen ikke jeg. Så i dag var jeg ett annet sted for å få pris på jobben, og han på dette lakk verkstedet sier at det ER zinkslipp, at møller aldri kan slippe unna det, at det er opplakkert over har ikke noe å si, zink slippet slipper jo mellom metallet og nybil lakken uansett, jeg er jo for såvidt enig i det han sier. Så jeg trenger hjelp! Hva sier ekspertene? Bør jeg gå tilbake på møller eller glemme det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2006 Jeg hadde definitivt tatt turen til møller igjen. Eventuelt fått vurderingen til lakkerern skriftlig.. møller gjør jo mye rart for å slippe ekstra utlegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2006 Har kommet frem til denne konklusjonen jeg også. Andre som er enige/uenige? Alle tips til hva å si til møller mottas med takk. Kanskje det er takstmenn hos møller her inne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2006 Har kommet frem til denne konklusjonen jeg også. Andre som er enige/uenige? Alle tips til hva å si til møller mottas med takk. Kanskje det er takstmenn hos møller her inne? Roger Kristiansen er takstmann på Møller;) og du har pm fra meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2006 Fikk faktisk akkurat samme svar selv engang hos Møller i Haugesund, er bilen oppigjenlakkert der hvor skaden/rusten er, dekker ikke Møller dette uansett. Om dette er bare noe de sier og om de har lov til det, det aner jeg ikke noe om, men jeg slo meg til ro med det selv om det var irriterende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 17, 2006 Fikk faktisk akkurat samme svar selv engang hos Møller i Haugesund, er bilen oppigjenlakkert der hvor skaden/rusten er, dekker ikke Møller dette uansett. Om dette er bare noe de sier og om de har lov til det, det aner jeg ikke noe om, men jeg slo meg til ro med det selv om det var irriterende. Var det jeg også gjorde, men han lakkeren i dag har jo ett poeng , er jo bare kommet klarlakk oppå der det er zinkslipp, så hadde jo sluppet uansettm har jo ikke noe å si at den er omlakkert akkurat der egentlig, men jeg er ingen ekspert så ikke lett å krangle med de heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 17, 2006 Fikk faktisk akkurat samme svar selv engang hos Møller i Haugesund, er bilen oppigjenlakkert der hvor skaden/rusten er, dekker ikke Møller dette uansett. Om dette er bare noe de sier og om de har lov til det, det aner jeg ikke noe om, men jeg slo meg til ro med det selv om det var irriterende. Samme praksis ang dette også hos Møller på Hønefoss, men jeg hadde nok krangla en del til med de før jeg hadde gitt opp helt. Er jo som sagt nybillakken som slipper pga zink. Samme hvor flink/dårlig lakkereren i ettertid har vært hjelper fint lite. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 17, 2006 Stå på! Jeg skal stikke innom Møller til uka selv,har fått rustbobler på bakluken min.Og den har aldri vært omlakkert før,skal vell ikke bli store rustbobler på 7år?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 30, 2006 Fikk denne i retur da jeg spurte Møller om rustgaranti.. Vedrørende din Internetthenvendelse. Vi beklager at det pga ferieavvikling har tatt uforholdsmessig lang tid å besvare din henvendelse. Som Audikunde får du selvsagt alle garantier fabrikken gir også i Norge, altså 3 års lakkgaranti og 12 års garanti mot gjennomrusting. Imidlertid får du på biler importert av oss 3 år/100 000 km Norgesgaranti, mot 2 år fra fabrikken.Det vil si at det er vi som importør som dekker det tredje årets garantidekning. Vi håper dette besvarer din henvendelse, og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider. mvh XXX Kundesenter Harald A. Møller AS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 30, 2006 Dette må du ikke gi opp. Jeg var for noen år siden på Møller med en S3, hadde da rust rundt listene nede på dørene. Fikk da beskjed at dørene var lakka på siden bilen var ny, noe de kunne si pga tykkelsen på lakken. Jeg hadde sjekka historien på bilen godt og hele bilen skulle ha original lakk. En del krangling der, men kom ingen vei. Fikk da uttalelse fra to store lakkeringsverksteder på at dette var original lakk. Dro til Møller igjen litt fram og tilbake der, men fikk det gjennom. Så for 14 dager siden skulle jeg opp med bakluka på en Passat. Fikk den samme beskjeden, luka var lakka på. Da ble jeg litt høyrøstet der opp for jeg visste det var original lakk der også. Da huska han meg igjen så da var det greit. Tror dessverre de prøver å vri seg unna. Du skal ikke alltid tro på det de påstår. Det er bare å stå på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 30, 2006 Møller er noen forbanna kjeltringer. De burde hatt juling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 30, 2006 Tenkte jeg skulle dra innom enda ett lakk verksted og få deres mening også, sier de det samme så tar jeg turen til møller igjen. Jeg er nesten 100% sikker på at det er sinkslipp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 30, 2006 Jeg fant rust nederst på døren min tidligere i sommer. Døren har vert oppigjenlakkert, men det var samme verkstedet som gjorde det. Nå er det iallefall fikset uten at det kostet meg en krone. Dette var hos Berge & Co i Stryn/Sogn & Fjordane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 30, 2006 Har min bil nå hos Møller på Hvam (Skedsmo) for omlakkering etter zinkutslipp på baksjerm og bakluke. Prima service, ikke'no problem .De sendte bilder til Tyskland og en mnd. senere kunne jeg bestille time. Får den tilbake i morgen håper jeg. Dritt lei buss om morra'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...