#1 Skrevet Juli 8, 2006 Har en kollega med en '98 A4 B5 med 1,6 motor (motorkode AHL), som har begynt å nekte å gå over 5000 o/min Høres ut som et rele slår inn eller noe.. Den drar ikke noe særlig godt ellers heller (ikke at 1,6 noensinne har hatt så mye å stille opp med i disse bilene da ) Noen som vet hva problemet kan være? Skal høre med ham om han får blitt med på mandagssamling til Oslo Lokallag på mandag, hvis noen har anledning til å ta med diagnosestikk og en laptop? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2006 hehe.. nei kan ikke skjønne helt vitsen med å dra den over 5000rpm.. men kan være lurt å ta en feilsjekk med VAG COM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2006 Hehe.. er nå ikke fordi han så ofte kjører rundt på 5000 o/min heller da.. Men nå sperrer et eller annet totalt ved 5000 o/min da, og det er jo ikke sånn det skal være.. Bare lurer på om det kan være en sensor, eller kanskje noe i hjernen på bilen som må skiftes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2011 Hehe.. er nå ikke fordi han så ofte kjører rundt på 5000 o/min heller da.. Men nå sperrer et eller annet totalt ved 5000 o/min da, og det er jo ikke sånn det skal være.. Bare lurer på om det kan være en sensor, eller kanskje noe i hjernen på bilen som må skiftes.. Hei, har en kompis med samme feil på sin audi a4 1,6 ahl 99mod, fant du ut av feilen med motoren? Noen andre med tips?? Setter pris på svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2011 ville ha sjekket motoromdreiningsføler(G28) men ofte blir den da litt vrang å starte i tillegg.. men sjekke feillager er ofte ett godt tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2011 ville ha sjekket motoromdreiningsføler(G28)men ofte blir den da litt vrang å starte i tillegg.. men sjekke feillager er ofte ett godt tips. Hvor er denne lokalisert på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...