Anbefalte innlegg

Som det står over.. Har en diesel liknende lyd fra motoren når klima anlegget er på.. denne lyden kom i dag.. En mekaniker mente at dette kanskje kunne være en pumpe..?

Noen som kan ha en forklaring på dette problemet?

Ingen lyd når klima ikke er på.

Evnt om dette er en garanti sak eller hva det vil koste. Og om dette ernoe jeg kan fiske selv..?

Bilen er en 99 mod Golf IV Gti..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kompressoren din tatt kvelden, må den nok skiftes på et verksted. (anlegget må tappes/fylles) Det er nok en rep i prisklasse 12-15", kompressor er dyrt. hvis du få reparart en 7 år gammel bil på garantien må du si i fra, for den er det nok ikke noe dekning på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å reis.. kødder du eller?? Men er ikke dette noe man kan gjøre selv eller?

Vet man da trenger litt hjelp til å fylle gass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man faktisk må bytte kompressor (ikke sikkert) koster den ikke mer enn 3-4000 om man skygger unna Møller. Jobben med å bytte er enkel, men man på til et verksted eller kuldefirma etterpå for vakuumering og fylling av kjølemiddel.

Garanti kan du bare glemme på en 99-modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man faktisk må bytte kompressor (ikke sikkert) koster den ikke mer enn 3-4000 om man skygger unna Møller. Jobben med å bytte er enkel, men man på til et verksted eller kuldefirma etterpå for vakuumering og fylling av kjølemiddel.

Garanti kan du bare glemme på en 99-modell.

Men er det skadelig på noen måte for motoren å bruke klima inntil videre??

Denne prisen var jo noe bedre da, men allikevel mye syns jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke skadelig for motoren, men om kompressoren er gåen og skjærer seg kan den fylle systemet med metallspon, og da blir det fort en enorm jobb, mer som må byttes og mye mer jobb. Da kan du snakke om 15 lapper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den slik hele tiden? Eller forsvinner det når bilen kjører?

Jeg hadde noe som kan minne som dieselknatring, og ringte ett kjøle-firma for etterfylling. Og han bad med først om å sjekke om viften gikk, som skal suge luft gjennom AC-radiatoren. Hvis ikke ville ikke kjølemediet kjøles nok i radiatoren til å kondensere, og da kunne en få slik knatring. Dersom det ikke hjalp, kunne det også være lite kjølemedie i systemet, og det kan etterfylles. Kan sikkert uansett være lurt etter 7 år...

Vifta mi som ikke gikk kosta forressten 1600 på hellanor (3200 på Møller)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø :

Er den slik hele tiden? Eller forsvinner det når bilen kjører?

Jeg hadde noe som kan minne som dieselknatring, og ringte ett kjøle-firma for etterfylling. Og han bad med først om å sjekke om viften gikk, som skal suge luft gjennom AC-radiatoren. Hvis ikke ville ikke kjølemediet kjøles nok i radiatoren til å kondensere, og da kunne en få slik knatring. Dersom det ikke hjalp, kunne det også være lite kjølemedie i systemet, og det kan etterfylles. Kan sikkert uansett være lurt etter 7 år...

Vifta mi som ikke gikk kosta forressten 1600 på hellanor (3200 på Møller)

Det er hele tiden.. enten jeg kjører eller står på tom gang.. Viftene går.. Når jeg slår på klima´n

Noen som har et bilda av hvor evnt denne pumpen står? Er det det røret med en liten hette på som kommet opp i fremkant? Like ved låsen til panseret? Eller litt til venstre da..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. korleis høyres lyden din ut, og kor kjem den ifrå?? Eg har en rar durelyd som kjem og går når bilen går på tomgang, lyden kjem framme på høgre side og eg høyrer den best når eg sit inne i bilen:confused: Er det sånn hos deg og??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. korleis høyres lyden din ut, og kor kjem den ifrå?? Eg har en rar durelyd som kjem og går når bilen går på tomgang, lyden kjem framme på høgre side og eg høyrer den best når eg sit inne i bilen:confused: Er det sånn hos deg og??

Hehe..som jeg skriver.. det minner om en diesel lyd..men det kommer fra høyre siden forran ja.. register reim siden.. ihvertfall på 1,8 T´n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er lyden konstant eller?? for hos meg kjem den samtidig som det virker som om ei pumpe eller noke slutter å gå, den starter og går i få sekund so når den kobler ut so kjem d en høg dirrende lyd, virka nesten som det rista litt i bilen.. skvatt som bare F... første gangen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er lyden konstant eller?? for hos meg kjem den samtidig som det virker som om ei pumpe eller noke slutter å gå, den starter og går i få sekund so når den kobler ut so kjem d en høg dirrende lyd, virka nesten som det rista litt i bilen.. skvatt som bare F... første gangen

Har ikke trt å ha klime på lenge nok til å finne ut om den forsvinner, men sist gang jeg hadde klime på så var lyden der ihvertfall i 2 min.. Men lyden kom plutselig når jeg bare trillet med en bakke i 3 gir.. Så JA..skvatt som fy selv.. Var vel en dirre lyd ja.. men nå skal jeg til en kompis som jobber på Møller i dag å han skal høre ihvertfall.. så kommer jeg med litt tilbakemeldinger her..

Håper det bare mangler gass ass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som forresten vet hvor jeg kan få tak i en billig kompressor til denne for dømmade klima greia mi??

Ikke noe problem å bruke anlegget hvis ECON knappen står på.. Men da får man ikke KLIMA kjølingen fikk jeg beskjed om fra Møller mek. kompisen min..

Kunne hende det hjalp å fylle på olje .. han mente det var samme stedet som gassen til klima´n, men han kjente ikke denne bilen så godt, så han var ikke helt 100% sikker, men han tvilte vel på at det hjalp.. :confused:

Noen snakket om hellanor her?? Hvem hva hvor: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo vere at "clutchen", som sit på enden av kompressoren inne i hjulet som reima går rundt, har løsna frå akslingen på kompressoren. Dette skjedde nettopp på min bil, og det såg ut som det same hadde skjedd på bytte kompressoren eg fekk. Altså ikkje så uvanleg. Alle spor på aksling og inne i hjulet var slitt vekk, og det blei svært stygge lydar. Eg løyste dette ved å sveise fast clutch-hjulet til akslingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo vere at "clutchen", som sit på enden av kompressoren inne i hjulet som reima går rundt, har løsna frå akslingen på kompressoren. Dette skjedde nettopp på min bil, og det såg ut som det same hadde skjedd på bytte kompressoren eg fekk. Altså ikkje så uvanleg. Alle spor på aksling og inne i hjulet var slitt vekk, og det blei svært stygge lydar. Eg løyste dette ved å sveise fast clutch-hjulet til akslingen.

Hmmm.. Må sjekkes.. Må jeg ha ut kompressoren for å sjekke dette eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan klare å sjekke dette ved å heise opp bilen, for så å få nokon til å trykke av/på klimaanlegget, mens du ser, og høyrer, om det skjer uvanlege ting.Når bilen er sløkt skal du vel og kunne snurre rundt cluch delen av hjulet på kompressoren. Då skal mutteren i midten med akslingen og det heile gå rundt. Sjekk om det er slark mellom clutch og aksling.

Dersom du tappar av gassen så er det lurt å vere forsiktig. Les; ikkje ligge med hovudet rett under, då denne gassen vistnok skal vere ganske farleg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan klare å sjekke dette ved å heise opp bilen, for så å få nokon til å trykke av/på klimaanlegget, mens du ser, og høyrer, om det skjer uvanlege ting.Når bilen er sløkt skal du vel og kunne snurre rundt cluch delen av hjulet på kompressoren. Då skal mutteren i midten med akslingen og det heile gå rundt. Sjekk om det er slark mellom clutch og aksling.

Dersom du tappar av gassen så er det lurt å vere forsiktig. Les; ikkje ligge med hovudet rett under, då denne gassen vistnok skal vere ganske farleg.

Takker for strålende forslag.

Skal prøve å få sett på dette en av dagene. Må bae høre med nestlederen i lokallaget om han har tilgang til bukk.. Takk igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det noen løsning på dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.