#1 Skrevet Juli 9, 2006 Brodern har fått en ubehagelig gnisse lyd fra rattstammen på S4`n sin (type C4) . Kjennes ut som noe skulle vært smurt opp, alle foringer skal være ok. blir en svak lyd, men kjenner det mest i rattet. Mener å huske at noen hadde samme problem her inne på forumet, men greier ikke å finne igjen linken.. Noen som har løsning på problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2006 På min S4 smurte jeg bare med spray, mellom stamme og ratt jeg, ble kvitt det da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2006 om det er som på eldre golf, så ligger den en fjørbelasta sak bak der, som har kontakt med rattet (pga tute o.l).. disse kan da lage en gnisselyd etter en stund.. men dette er vel en relativt nyere bil, med airbag og full pakke.. og da er det sikkert litt annerledes igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2006 Det er nok sannsynligvis det som er beskrevet her, at sleperingen er tørr, da vil den lage gnisselyder. Det beste er vel batteripolfett, men annen vaselin eller fett funker nok greit det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2006 Høres ut til at jeg må prøve det på S4en ja Har samme problem jeg også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2006 Høres ut til at jeg må prøve det på S4en ja Har samme problem jeg også.. Kanskje ikke så rart, ettersom jeg bare brukte spray på den sist, som beskrevet over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 9, 2006 Kobberpasta er vel tingen her... leder strøm godt, smører bra, blir heller ikke borte og tåler extreme temperatursvingninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 9, 2006 Kobberpasta er vel tingen her... leder strøm godt, smører bra, blir heller ikke borte og tåler extreme temperatursvingninger Extreme tempratursvingninger... Sei mæ, ratte du my du? Takker for masse svar, skal teste det i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2006 Jeg prøvde 'alt', både på rattstamme gjennom øvre feste, slepering (som egentlig er en 'klokkefjær'), leddet nede ved pedalene, gjennomføringen til tannstanga, endeledd, fjærbeinslagre og demperoppheng.. Samme jævlige rapelyd mest i kaldt vær. Prøvde å lokalisere lyden, men den var 'over alt'. Så til slutt at det var en liten revne i gummien til tannstanga, og løsnet denne for å lappe. (Orket ikke å løsne hele tannstanga, selv om jeg kjøpte ny gummi først!!) Med i kittet med ny gummi fulgte det et spesialfett, og etter å ha spadd ut den gamle skiten, fikk jeg fettet inn med nytt. Voila! Helt stille og perfekt bevegelse! Byttet samtidig demperen på tannstanga, ($17 fra USA) og bilen ble 'ny'. Så mulig at du må fette opp stanga på nytt for å helt bli kvitt ulyden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...