Anbefalte innlegg

Hei har tenkt til å senke a3"en min. Lurer på om jeg skal sette på justerbart. Men det jeg lurer på er hvordan virker slik senking?. Kan jeg justere dette selv?, eller må det gjøres på et verksted?.

 

Takker for alle svar:)

 

Mvh

Jens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyden ett Justerbart senkesett skal være på justerer man selv, er bare noen gjenger på selve demperen, følger vel med justeringsverktøy på de fleste settene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt generelle inntrykk er at justerbare senkesett gir deg muligheten til å senke bilen mer enn "vanlig" senkesett.

 

Med justerbart senkesett kan man justere høyden selv.

 

Det man imidlertid må være oppmerksom på ved senking av bil, uansett type senkesett, er at enhver senking vil ha innvirkning på bilens hjulstilling.

 

For å få en senking godkjent og innført i vognkort kreves det kvittering/attest på 4-hjulskontroll og eventuell justering av lastavhengig bremseventil.

 

På grunn av nevnte innvirknng på hjulstilling frarådes det store endringer av senkingsgraden etter 4-hjulskontroll/-justering.

 

Just my $0.02

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken jeg hadde med et justerbart senkesett på a3en var og senke den ned 3 til 4 cm på sommeren og justere den tilbake til orginal høyde på vinteren. De er ikke så flinke til å brøyte her jeg bor.:o

Går det og bruke senkesettet slik eller er det for mye justering?

Har ikke peiling på slikt:o

 

Mvh

Jens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går det, men du bør da justere forstillingen din hver gang du hever/senker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting du bør ta med i vurderinga er at et justerbart sett er mye dyrere enn et vanlig fast sett. Dessuten pleier justeringsmutterene på et justerbart sett å ruste/irre fast etter ei stund og da er det som regel håpløst å justere uansett. Til gjengjeld kan et dyrt fulljusterbart sett også leveres med justerbar hardhet på selve støtdemperne uten at man kanskje har så mye bruk for det.

 

Ved planlagt senk på 3-4 cm holder det jo med et vanlig fast sett, men da må du kjøre med det året rundt eller skifte fjærer hver høst og vår.

 

Grunnen til at jeg valgte justerbart selv var fordi jeg ville ha bilen lavere enn de 4 cm et vanlig sett gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vedlikeholder settet ditt litt, overlever det fint en vinter slik at det er klart for justering igjen til sommeren :)

 

Blir vel fort en tusenlapp eller mer en for firehjulskontroll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apropo rust, så ville jeg vel kanskje ha vurdert et KW InoxLine... Aldri hatt noe problemer med det...:P Det som er med et justerbart da, er jo at du får 100% den høyden du vil ha på bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på om noen her har fjernet den? Går vel greit det, er jo mange biler som ikke ble levert med sånne?

Snakker her først og fremst om golf 2.......

 

Saken er at jeg skal godkjenne bilen men senking og motor (G60)... Og det står ingenting i godkjenningspapirene at det skal være lastavhengig ventil på. (som det sto i gdkj papirene for gti 8v)

Er dette fordi g60 alltid ble levert med lastav. ventil eller?

Trur min er litt sliten:o og lurer derfor på og ta den helt vekk, koster jo litt ny så....

Takk for alle svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.