#1 Skrevet Mai 6, 2004 Har merket noe litt rart i det siste.... Starter mototen og etter et par sekunder kjenner jeg det rykker litt i hele bilen, akkurat som når jeg setter den i "D" eller "R", men jeg står i Park hele tiden. Er det en en "clutch" i tillegg til den som sitter i forbindelse med girkassa ?? 99' Passat TDI, AFN, automat (ikke tip.) Sikkert en naturlig forklaring på dette, men er litt nyskjerrig...og siden jeg ikke har peil selv så.... mk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2004 Hvor langt har bilen gått? Har du noen gang bytta olje på kassa?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2004 Bilen har gått snart 115k, byttet noen rør til oljekjøleren på ca. 108k og regner med at dem bytta oljen da. Synes det er veldig rart. Merket også i dag tidlig, bilen står hele tiden i Park. Samme lite rykk som når man setter bilen i Drive. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2004 byttet noen rør til oljekjøleren på ca. 108k og regner med at dem bytta oljen da. Jeg vil anbefale og bytte olje ofte på automatkassa. Jeg bytter hver 60.000 km på min. Forsikre deg om at de faktisk byttet olje sammen med disse rørene, evt. bytt olje og filter uansett. Jeg fikk byttet oljekjøler på kassa min, han som gjorde det bare fylte etter olje, byttet ikke. Det står vel også noe i instruksjonsboka om bytteintervall? Det er også nærliggende å spørre om motoren er chippet. Stikk til et verksted eller noen som har VAG-COM og få lest av evt. feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...