#1 Skrevet Juli 9, 2006 Hallais, jeg her lenge lurt på hvordan man faktisk kan fordele krefter permanent på 60/40 ? Det er ikke så vanskelig å forstå at min A4 TQ har 50/50 og og at dette endrer seg ved behov ( det må vel være når det spinner), men hvordan kan man fordele 60/40 ved vanlig kjøring ? Har noen en god forklaring her ? Og hva med Haldex2 ? 95/5 Hmmmm ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2006 Quattroen er jeg usikker på, men haldex2 har egen styreenhet som regulerer drivkraften/haldexkoblingens inngrep elektronisk. Dermed overføres mer og mer krefter etter behov. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2006 Joa, men hvordan virker det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2006 Quattro(altså de med rettstilt motor) er vel fortsatt et mekanisk system med torsjendiff så vidt jeg vet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2006 Dete lure je litt på også, på haldex er det jo en clutch som legger inn når det spinner. blir det da 50/50 låst senter diff eller? med torsen justeres jo kreftene, hvordan gjøres dette i praksis regner med at det er det denne tråden handler om hvordan det faktisk virker inne i driverksytemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2006 Haldex: http://www.haldex-traction.com/default.htm torsendiff: http://no.wikipedia.org/wiki/Torsen Er på engelsk da men....hjelper kanskje noe. Heisann! Da var jeg verdensmester gitt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2006 Haldex: http://www.haldex-traction.com/default.htm torsendiff: http://no.wikipedia.org/wiki/Torsen Er på engelsk da men....hjelper kanskje noe. Heisann! Da var jeg verdensmester gitt..... Synes ikke den Torsen-beskrivelsen var all verden men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2006 Prøv heller http://www.torsen.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2006 Den var mer detaljert ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2007 Der har jeg endelig fått svar på et spørsmål jeg har lurt på lenge. Hvordan torsen var bygget opp mekanisk og virkemåte. Det jeg lurer på nå er hvorfor sitter det ikke en slik på mellomaksling og en fremme og en bak. Da hadde det jo vert helt syk fremkomlighet på bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2007 Der har jeg endelig fått svar på et spørsmål jeg har lurt på lenge. Hvordan torsen var bygget opp mekanisk og virkemåte. Det jeg lurer på nå er hvorfor sitter det ikke en slik på mellomaksling og en fremme og en bak. Da hadde det jo vert helt syk fremkomlighet på bilene. Kostnader vil jeg tippe.. Også er det syk fremkomlighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...