Anbefalte innlegg

Hallais, jeg her lenge lurt på hvordan man faktisk kan fordele krefter permanent på 60/40 ?

Det er ikke så vanskelig å forstå at min A4 TQ har 50/50 og og at dette endrer seg ved behov ( det må vel være når det spinner), men hvordan kan man fordele 60/40 ved vanlig kjøring ?

Har noen en god forklaring her ?

Og hva med Haldex2 ? 95/5

Hmmmm ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattroen er jeg usikker på, men haldex2 har egen styreenhet som regulerer drivkraften/haldexkoblingens inngrep elektronisk. Dermed overføres mer og mer krefter etter behov.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, men hvordan virker det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro(altså de med rettstilt motor) er vel fortsatt et mekanisk system med torsjendiff så vidt jeg vet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dete lure je litt på også, på haldex er det jo en clutch som legger inn når det spinner.

blir det da 50/50 låst senter diff eller?

med torsen justeres jo kreftene, hvordan gjøres dette i praksis

regner med at det er det denne tråden handler om hvordan det faktisk virker inne i driverksytemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var mer detaljert ja. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har jeg endelig fått svar på et spørsmål jeg har lurt på lenge.

Hvordan torsen var bygget opp mekanisk og virkemåte.

Det jeg lurer på nå er hvorfor sitter det ikke en slik på mellomaksling og en fremme og en bak. Da hadde det jo vert helt syk fremkomlighet på bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har jeg endelig fått svar på et spørsmål jeg har lurt på lenge.

Hvordan torsen var bygget opp mekanisk og virkemåte.

Det jeg lurer på nå er hvorfor sitter det ikke en slik på mellomaksling og en fremme og en bak. Da hadde det jo vert helt syk fremkomlighet på bilene.

Kostnader vil jeg tippe.. : rolleyes

Også er det syk fremkomlighet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.