#1 Skrevet Mai 6, 2004 http://espen.atc.no/porschet4.wmv (19.7mb) Noen som greier å tyde noen specs på denne bilen eller? Er ikke så stødig i tysk... Fikk med meg at det var en RUF trimmet Porsche 993 turbo motor i den. Tøff var den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2004 522 hk (altså rundt halvparten av det det blir i Lindvalls Caravelle Coach ) 675 Nm 0-100 på 5,1 273 km/h toppfart 4WD Pris 168.000,- Euro Regner med å selge minst 25 stk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2004 Har hørt endel snakk om denne Caravellen til Lindvall, men hva er det egentlig snakk om? Bilder og specs? Nærmere 1000 hk i en Caravelle bør jo flytte på seg :rolleyes: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2004 Er litt om den på Gatebilfilmen. Sammen med mye annet rått... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2004 FET FET FET buss... Men T4 bussen er litt for stor og klumpete.. Mye grommere med de som setter inn porshe motor i de litt eldre transporterne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2004 Opprinnelig postet av Tord Askvig Har hørt endel snakk om denne Caravellen til Lindvall, men hva er det egentlig snakk om? Midtmontert Chevy smallblock twin turbo Skal bremses neste uke Skal senere vises hos TüV :eek: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2004 Tøff Caravelle, hadde vel kommet på 2,5 mill inkl avgifter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 10, 2004 Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn Midtmontert Chevy smallblock twin turbo Skal bremses neste uke Skal senere vises hos TüV :eek: Latterlig prosjekt... men litt kult også da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 10, 2004 Latterlig kuult! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 10, 2004 NM i breisladd på den bilen der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 10, 2004 han sa han regnet med o-100 på rundt 3 sek.det er sykt:eek: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 10, 2004 Opprinnelig postet av ståle tufte sivertsen han sa han regnet med o-100 på rundt 3 sek.det er sykt:eek: Det tror jeg når jeg ser det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 10, 2004 Denne caravellen er en familiebil jeg veldig kunne tenkt meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 11, 2004 Opprinnelig postet av Runar Kopperud Det tror jeg når jeg ser det... Bare han får grep (og Lindvall er norges mest erfarne streetracer) er det slett ikke urealistisk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 11, 2004 Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn Bare han får grep (og Lindvall er norges mest erfarne streetracer) er det slett ikke urealistisk! At en hjemmebygget VW Caravelle skal være like rask som en rallycrossbil fra 0-100 km/t tror jeg blir meget vanskelig. Men han bygger vel ikke bilen direkte for drag heller, da ville jeg valgt et karosseri med "litt" mindre luftmotstand... Men den gjør sikkert 450 km/t på rulle, hihi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 11, 2004 Opprinnelig postet av Runar Kopperud At en hjemmebygget VW Caravelle skal være like rask som en rallycrossbil fra 0-100 km/t tror jeg blir meget vanskelig. Men han bygger vel ikke bilen direkte for drag heller, da ville jeg valgt et karosseri med "litt" mindre luftmotstand... Men den gjør sikkert 450 km/t på rulle, hihi Luftmotstand har faktisk ikke så mye å si blant såpass "trege" dragracebiler. (Rene dragracebiler er jo mye kjappere) Se f.eks på Robbans GMC Syclone, som er sveriges kjappeste gatebil med 4wd hittil. Har selv sittet på i den og målt 0-100 på 3,02 med g-måler, og det er 4 år siden (mye kjappere nå) Stort nærmere en murstein kommer du ikke, måtte evt. være en gammel Transporter det da Og i dragracing er som kjent rwd kjappere enn 4wd. Dessuten klarer rallycrosbiler 0-100 på godt under 3 sekunder! Lasse Larssons Skoda Fabia WRC bygd for divisjon 1 er målt til 0-100 på 2,6 sekunder :eek: (Kilde: Bilsport 11 2004, side 90) De fleste rallycrossbiler er like "hjemmebygde" som de beste gatebilene for stripa. Lindvalls Transporter skal f.eks bremses og mappes av Turbo-Karlsen, som har enorm erfaring med rallycrossmotorer. Flere av dagens mest ekstreme gatebilbyggere henter kunnskap fra folk som Schanke, Henning Solberg, Jøranli osv. Og andre gatebilbyggere har mye kontakt med erfarne rallycrossbyggere i England, f. eks Stian Hafsengen og Vegard Larsen (henholdsvis Escort WRC og Escort MKI på Gatebil-standen på Motorfestivalen) Lindvall bygger ikke Transporteren kun for stripa. Men alle som kjenner ham vet at han er veldig opptatt av å måle sine bilers akselerasjon mot andres. Og det gjør man jo best på stripa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 12, 2004 Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn Luftmotstand har faktisk ikke så mye å si blant såpass "trege" dragracebiler. (Rene dragracebiler er jo mye kjappere) Se f.eks på Robbans GMC Syclone, som er sveriges kjappeste gatebil med 4wd hittil. Har selv sittet på i den og målt 0-100 på 3,02 med g-måler, og det er 4 år siden (mye kjappere nå) Stort nærmere en murstein kommer du ikke, måtte evt. være en gammel Transporter det da Og i dragracing er som kjent rwd kjappere enn 4wd. Dessuten klarer rallycrosbiler 0-100 på godt under 3 sekunder! Lasse Larssons Skoda Fabia WRC bygd for divisjon 1 er målt til 0-100 på 2,6 sekunder :eek: (Kilde: Bilsport 11 2004, side 90) De fleste rallycrossbiler er like "hjemmebygde" som de beste gatebilene for stripa. Lindvalls Transporter skal f.eks bremses og mappes av Turbo-Karlsen, som har enorm erfaring med rallycrossmotorer. Flere av dagens mest ekstreme gatebilbyggere henter kunnskap fra folk som Schanke, Henning Solberg, Jøranli osv. Og andre gatebilbyggere har mye kontakt med erfarne rallycrossbyggere i England, f. eks Stian Hafsengen og Vegard Larsen (henholdsvis Escort WRC og Escort MKI på Gatebil-standen på Motorfestivalen) Lindvall bygger ikke Transporteren kun for stripa. Men alle som kjenner ham vet at han er veldig opptatt av å måle sine bilers akselerasjon mot andres. Og det gjør man jo best på stripa Jada, skal ikke tvile på noe før jeg ser det jeg, men jeg tror jeg ville ventet med tallene til bilen er på veien og testa litt... Også tror jeg i tillegg at GMC Cyclone (med plan, ikke sant?) har relativt mye lavere dragfaktor og luftmotstandsarealer både foran og bak enn enn VW Caravelle, slik at sistnevnte vil ha vesentlig lavere toppfart (med samme effekt og egenskaper forøvrig). Men enig i at luftmotstand er mest gjeldende over 150 km/t... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 12, 2004 Opprinnelig postet av Runar Kopperud Jada, skal ikke tvile på noe før jeg ser det jeg, men jeg tror jeg ville ventet med tallene til bilen er på veien og testa litt... Også tror jeg i tillegg at GMC Cyclone (med plan, ikke sant?) har relativt mye lavere dragfaktor og luftmotstandsarealer både foran og bak enn enn VW Caravelle, slik at sistnevnte vil ha vesentlig lavere toppfart (med samme effekt og egenskaper forøvrig). Men enig i at luftmotstand er mest gjeldende over 150 km/t... Mannen har en del erfaring hva gjelder biler som skal gå fort, så jeg tror ikke vi trenger å bekymre oss så veldig. Jeg gleder meg noe voldsomt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 12, 2004 Vel. Med 1000 ordentlige hk kan man ta seg litt friheter med luftmotstanden. Jeg tror toppfarten blir begrenset av førerens vilje til å overleve lenge før smallblocken begynner å streve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 12, 2004 Opprinnelig postet av Espen Vindegg Vel. Med 1000 ordentlige hk kan man ta seg litt friheter med luftmotstanden. Jeg tror toppfarten blir begrenset av førerens vilje til å overleve lenge før smallblocken begynner å streve Bilen tar vel av og letter før toppfarten kan måles, hehe... Men for å være i overkant kritisk igjen () så tror jeg neppe den bilen vil gjøre mer enn ca 260-270 km/t... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 13, 2004 Jeg tror den gjør mye mer enn det. Selv den i denne sammenhengen ydmykt motoriserte T4'en med 993 Turbo motor på fislete 422hk gjør jo 273km/t verifisert på Nardo. Med fem hundre hk til blir jeg ikke så veldig overrasket om den snuser på 300-streken. Om de finner noen som er åndsfraværende nok til å prøve... Legge merke til at f.eks en F1 bil med litt marktrykk har mye større CxA (luftmotstand) enn noen gatebil - og de er jo ikke direkte trege har jeg hørt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 13, 2004 Opprinnelig postet av Espen Vindegg Jeg tror den gjør mye mer enn det. Selv den i denne sammenhengen ydmykt motoriserte T4'en med 993 Turbo motor på fislete 422hk gjør jo 273km/t verifisert på Nardo. Med fem hundre hk til blir jeg ikke så veldig overrasket om den snuser på 300-streken. Om de finner noen som er åndsfraværende nok til å prøve... Legge merke til at f.eks en F1 bil med litt marktrykk har mye større CxA (luftmotstand) enn noen gatebil - og de er jo ikke direkte trege har jeg hørt Har en F1 bil virkelig høyere Cd*A enn en gatebil pga spoilerne som fanger luft? I såfall veldig overraskende på meg, men mulig det må bli sånn for at de ikke skal fly av veien... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 14, 2004 Opprinnelig postet av Runar Kopperud Har en F1 bil virkelig høyere Cd*A enn en gatebil pga spoilerne som fanger luft? Ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 7, 2004 Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn 522 hk (altså rundt halvparten av det det blir i Lindvalls Caravelle Coach ) 675 Nm 0-100 på 5,1 273 km/h toppfart 4WD Pris 168.000,- Euro Regner med å selge minst 25 stk Ligger det noen bilder/film av denne på nettet ennå eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 7, 2004 Nei, den er ikke helt ferdig. Men jeg fikk en SMS med bremsingsultatet av Lindvall lørdag. Har dessverre sletta den nå, men det var no' sånt som 1.070 hk og drøyt 1.100 Nm (!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...