#1 Skrevet Juli 9, 2006 Noen som har et kjapt tips? Har jo ikke hatt bilen så lenge, og vært inne to ganger på JESSHEIM AUTO for å få retta det... Begge ganger fikk jeg beskjed om at "nå er det rett, som det skulle vært når du fikk den"! Og jeg skal senke bilen til tirsdag...! Er sjansen stor for at det bare er rattet som er skjevt, og at jeg bare flytter det selv? Eller burde jeg klage skikkelig? Kan man få noe kompensering i form av billig service når verksteted ikke klarer å fikse det etter andre reklamasjonen... Skal som sagt senke på tirsdag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2006 skjevt ratt indikerer ofte at forstillinga ikke er korrekt justert! og om det er rett etter at de har retta det opp, og det blir "skjevt" etter en tid, så vil jeg mistenke at noe er løst i forstillinga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2006 Men dem får det ikke rett heller... Like skjevt når jeg får den som når jeg leverer den... Første gangen glemte dem å stramme alle bolta i forstillinga... Så det begynte å klakke noe jævelig når jeg svingte... Hurra for merkeverkstedet! Så forstillinga skulle visst være korrekt nå, men rattet er fortsatt skjevt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2006 dra tilbake og forlang at de gjør bedre jobb! evt oppsøk en annen merkeforhandler og få dem til å gjøre dette! om de ikke har peiling nok på det verkstedet du bruker! veit hvordan du har det, skjevt ratt kan irritere faen på flatmark 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2006 Ja, men kundebehandleren der kan irritere på seg gråstein i tillegg... Men dem har ventetid til slutten av august, og jeg skal senke den nå til gatebil-helga.. Har venta helt siden jeg fikk den med å senke pga reklamasjon, men nå må jeg bare... Faen..... Hjelp.... Senker jeg er det jo selvfølgelig MIN skyld selv om det var skjevt før jeg senka også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2006 det er jo dog sant! men slik det er nå, merker du sporing/slitasje på dekka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 9, 2006 må jo ha forstillingskontroll etter senk uansett, så da blir jo for og bakstilling justert og ratt rettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 9, 2006 nei, bilen er helt perfekt, ingen sporing, og går 100% rett fram... Men er så forbanna irriterende med den forbanna dårlige kundebehandlinga! Hadde dem ennå vært hyggelige så kunne jeg retta det sjøl uten prob.. Men virker som det ikke har noe å si at man legger igjen 400k der... Der har vag jessheim(generelt??) mye å lære...(dog veldig fornøyd på gran/gjøvik-området..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 9, 2006 må jo ha forstillingskontroll etter senk uansett, så da blir jo for og bakstilling justert og ratt rettet. Helt klart, skal på automester på onsdag morgen med det... Men det er så merkelig at dem ikke klarer å fikse det andre(!) gangen den er inne der, kun for det, og i tillegg har kunden aldri rett der... provesert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 9, 2006 mølleropplegget er helt ubrukelig på kundebehandlig, det er velkjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 9, 2006 Dumt at så gode biler skal bli møtt med den servicen jeg har opplevd mange steder... Sikkert flere som hadde kjøpt hadde det ikke vært for service'n der... Skal du ha noe reklamasjon der, er det omtrent som å møte veggen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 9, 2006 ja vet. man gruer seg omtrent når man skal en tur på møller er ikke uten grunn at jeg vurderer andre bilmerker ved neste bilkjøp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 9, 2006 Kjenner følelsen... HAdde det ikke vært for bra og fine og morsomme biler, hadde jeg valgt noe annet.. Blir en av de tre borte, blir det nok et annet merke på meg hvis kundebehandlinga ikke er bedre når jeg skal ha ny bil... begynner p bli en del annet å velge blandt også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 9, 2006 Min hadde også skjevt ratt fra jeg hentet den. Stod ca 1-1,5cm mot venstre. Dette skyldes feil spissing og ble rettet av Møller her i Bergen. Det her er noe de skal rette så lenge ikke forhjulene dine ikke ser ut som 8-tall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 9, 2006 Ja, akkurat som på min, 1-1,5cm.. VW her skulle også rette det! Men etter to forsøk, hvorfor klarer dem det ikke?? Får jo diskutert meg til gratis leibil(etter lettere slagsmål..), men koster meg penger og tid, må jo ta fri fra jobben, og er jo halvtime å kjøre... Uff uff... Har aldri hatt mye til overs for jessheim auto, men alikevel burde vel en vag-forhandler klare å rette ett ratt? Kanskje dem trodde jeg ikke la merke til det? Var jo kun derfor den var inne der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 9, 2006 De måtte ha 2 forsøk med min for å kurere dette, og det skyldes at de ikke hadde sentrert rattet skikkelig den første gangen. Tok med mekanikeren på en liten prøvetur 2.gangen og han så jo dette etter 500m. Hvis ikke dekkene dine slites skjevt kan dette være "problemet". Be om å få snakke med mekanikeren når du leverer bilen så burde dette være en kurant sak å få ordnet. Forøvrig hadde en Eos som jeg kjørte forrige dagen samme syndrom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 9, 2006 Hadde dem ennå vært hyggelige så kunne jeg retta det sjøl uten prob.. Synd dere har så dårlig service der borte.. Men må ikke finne på å prøve å rette rattet selv bare med å ta det av for så å sette det rett på.. Da vil du få opp ett lys i instrumentet ditt med bilde av ett ratt fordi rattvinkelen er gal!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 10, 2006 Hvis rattet er rett og alt er bra etter besøket hos Automester hadde jeg sendt regningen på forstillingskontrollen til Jessheim Auto hadde jeg vært deg OK. Men du vet hva jeg mener om Jessheim Auto, og hvorfor................. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 10, 2006 Hvis rattet er rett og alt er bra etter besøket hos Automester hadde jeg sendt regningen på forstillingskontrollen til Jessheim Auto hadde jeg vært deg OK. Men du vet hva jeg mener om Jessheim Auto, og hvorfor................. Hvis du synes det er dårlig på jessheim bør du holde deg langt unna vag på kongsvinger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 12, 2006 Dumt at så gode biler skal bli møtt med den servicen jeg har opplevd mange steder... Sikkert flere som hadde kjøpt hadde det ikke vært for service'n der... Skal du ha noe reklamasjon der, er det omtrent som å møte veggen... er jo ikke alle som er like gale då..kan være hjulstillingen er som den skal men fyllikene på fabrikken(snaps i arbeidstiden)har ved forskjellige tilfeller montert forskjellige ting feil(har opplevd at de har montert sotete ruter(fra b-stolpen og bak) på en helt ny passat(orginalt) og "glemt" den ene ruten på høyre bakdør(vanlig rute) og på v.vindu i bag.rom hadde de og en vanlig rute.. (SKÅL), og tatt en snaps for mye og bommet litt på rattet..når mek.har utført hjulstillingen har mekanikeren ikke prøvekjørt bilen,kun fått godkjente resultat på hjulstillingen og tenkt no er det rett...noen har vel det litt "travelt".be de utføre en ny hjulstillingskontroll,prøvekjøre bilen, og evt rette på rattet..marsj ned å forlang at de fikser det på dagen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 12, 2006 jada, men første gangen den var inne med, så hadde dem kjørt cirka ei mil me den? Burde se at rattet var feil da? Ja, mye stress kan nok være årsaken, men man skal alikevel gjøre en god jobb.. Og ikke glemme å stramme hele forstillinga og sånn..(det var nesten litt skremmende... ) Skulle egentlig treffe verksmesteren der og ta han med en tur i går(tirsdag), men gadd rett og slett ikke, drittlei, rett og slett... Men hadde den på automester i dag etter at jeg senka den i natt!! Og rattet er nå dønn rett! :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 12, 2006 jada, men første gangen den var inne med, så hadde dem kjørt cirka ei mil me den? Burde se at rattet var feil da? Ja, mye stress kan nok være årsaken, men man skal alikevel gjøre en god jobb.. Og ikke glemme å stramme hele forstillinga og sånn..(det var nesten litt skremmende... ) Skulle egentlig treffe verksmesteren der og ta han med en tur i går(tirsdag), men gadd rett og slett ikke, drittlei, rett og slett... Men hadde den på automester i dag etter at jeg senka den i natt!! Og rattet er nå dønn rett! :tilber: fullstendig glipp fra verkstedet sin side då..hehe..skjønner du blir lei,hadde eg og blitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 12, 2006 Ja, men det er reklamasjon vettu, så tipper det er en lærling som har gjort det ja... Men prata med en annen kundemottager for verkstedet der, i og med at "min" serviceveileder var på ferie... Han heter petter bruserud(?) og han var skikkelig ålreit å prate med, ordna opp med en gang til en prøvetur med verksmesteren, men når jeg var drittlei, og han "ordna" opp(dvs. jeg fikk et seriøst svar, og fra en som faktisk gadd å bry seg) så gadd ikke jeg å klunre mer med bilen der, da var jeg fornøyd..... Må jo rose de gangene det er bra også, petter var en skikkelig hjelpsom, og med en sånn service og kundeomgjenglighet(?) som alle på møller burde ha! Men som et fåtall har... Teller vi 1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...