Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som har noen tips angående fusking på bilen min, en 92 mod s4 AAN motor.

Den fusker noe helt enormt: bh : , bråstopp litt oppe i turtallsregistret. hvis jeg går av gassen litt blir det noe bedre, men det er fortsatt fusking. Har byttet plugger, motorturtallsføler, turbotrykk føler i innsug. Det som står igjen nå er pluggkabler og coiler men det virker som om det er litt for rå fusking til at det kan være dette, hadde forventet at den da bare skulle kutte ut på 1 eller 2 sylindre men her er det helt kutt.

den er chippet, vet ikke om det kan ha noe og si. Ladetrykksmeteret, orginale, i bilen flyr opp til 2.7 og holder seg der til 7000 runder, synes dette er noe høyt men men:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips er råtne ledninger fra tenningsmodulene til coilene. Isolasjonen på ledningene blir sprø, og faller av.

Sjekk dette umiddelbart ved å strippe ledningene oppunder coilrekka før du gjør noe store invisteringer. Coiler kan "sprenges" og tenningsmodulene kan bli ødelagt pga spenningsoverslag.

 

Så ... tipset mitt er råtten isolasjon på ledningene som går til coilen fra modulen, og som dermed gir overslag og feiltenning(ingen tenning). Og når bilen ikke starter er en eller begge tenningsmodulene ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki tusen takk for det, skal sjekke det iløpet av kvelden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette hørest rimlig likt ut som min bil ja.. den og fusker noe sykt kommer meg skjelden over 3500omdr. der er det coilpacken som er gåen! har studert den nøye og ser helt fin ut! kjører nå med lånt coilpack og bilen går helt fint! har bestilt meg ny fra 034motorsport

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uffda, hvor mye koster en ny coilpack?? kjøper du alle eller bytter du ut bare en og en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det litt høyt trykk det ja? min ladet bare 1.4 med chip?!

 

Magnetventil/trykkslanger, sjekket de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er litt voldsomt trykk ja:rolleye: , vet ikke helt historien på bilen, angående trim osv, men jeg har gått over alt av slanger og koblinger, sjekket og dobbeltsjekket. Ser at det har vært noen og skrudd litt på wastegaten, skal ta og justere inn bilen hos Auto Consult bare jeg for bort den helv...... fuskinga: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uffda, hvor mye koster en ny coilpack?? kjøper du alle eller bytter du ut bare en og en?

Som Preben nevner er det stor sannsynlighet for at det er ledningene til coilene som er sprø og sprukne av langvarig eksponering av varme.

Er nesten umulig å se dette uten å demontere coilene for å få ut ledningene.

 

Er litt drastisk å legge ut for et helt coilsett når det kanskje er ledningene som er gåene. Nye ledninger med isolasjon som tåler litt temp. koster deg 50 kr. og litt arbeid med loddebolt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en pakke med nye coiler og kabler koster 355 dollar hos 034motorsport.com

dollar kursen er vel ganske lav nå så er gunstig og handle i usa! i norge er et slikt kit veldig dyrt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Ser ut som jeg går for en ny coil pakke uansett, 355 dollar var ikke avskrekkende.Noen som har erfaringer med 034motorsport.com. Er de seriøse og hvor lang tid tar det fra en bestiller til en kan regne med og hente ut tingene på posten??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du vet at du må betale mva av både kjøps sum og frakt. Så coilpacken topper nok 4000 før du har den. Skal du handle fra 034 så snakk med Paul Guillen her på forumet, han er dealer for dem i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha feilsøkt litt, til!!!!! har jeg kommet til at det må være coil/kabler som er problemet. Har nå bestilt ny pakke, bare og vente i spenning på og få den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres riktig ut med coilproblemer, men jeg traff 'veggen' når jeg byttet turbo og ikke chip med en gang, og da fikk jeg feil blandingsforhold. Har du sjekket feilmeldingene? 'Fuel adaptation not met' er et typisk tegn.. Husk at MAP-sensoren din egentlig ikke kan føle trykk over 2.5 Barg, så det er igrunn merkelig at den registrerer 2.7.. Muligvis byttet til 3.0 Barg føler?

Hold oss oppdatert! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket feilkoder ja, fuel adaption not met var faktisk en av feil meldingene som lå der. Litt av problemet mitt er at jeg faktisk ikke har peiling på hva som er gjort med bilen( ble en litt rask handel med innbytte osv :rolleye: ), så jeg må bare få tatt en ting av gangen, og kablene var skikkelig morkne, derfor bytter jeg de først. Håper det ordner seg da....

Skjønner ingenting av ladetrykket, det er alt for høyt, ser ikke ut som det er byttet noe manifold eller turbo heller, egentlig et lite mysterium at den kan da lade så høyt. Skal justere ned turbo trykket noe.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kjøper ny coilpakke skal du henvende deg til Mekonomen. Du får den orginale coilen + at den kostr "bare" 1300,- pr stk inkl medl rabbat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt gjennom en her på forumet, Jan Guillen, han tar de fra 034motorsport.com. Kom hele coilpakka med kabler og alt på 3000..

Mye billigere enn hos mekonomen, selv om jeg har forhandler rabatt der;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da har jeg byttet coilpakke, kabler og alt det der.. Bilen fusker enda!!!: bh :

Den er blitt bedre, mye bedre, men den lugger og holder liksom igjen, har sluttet med den voldsomme fuskinga den hadde før, så det er hvertfall forbedringer...

skal prøve og bytte plugger igjen imorgen, mulig en eller fler har tatt kvelden, håper det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da har jeg byttet coilpakke, kabler og alt det der.. Bilen fusker enda!!!: bh :

Den er blitt bedre, mye bedre, men den lugger og holder liksom igjen, har sluttet med den voldsomme fuskinga den hadde før, så det er hvertfall forbedringer...

skal prøve og bytte plugger igjen imorgen, mulig en eller fler har tatt kvelden, håper det

 

Er ikke sikkert det er dette som feiler bilen din, men bilen min ble kvitt den voldsomme lugginga kun ved bytte av bensin filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet filter, b.pumpe, luftfilter, plugger, trykksensor i innsug og motorturtallsføler( som ikke var nødvendig )..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har snart ny motor! ;) .... Ta ut og rens LMM ... fungerer ikke det, ville jeg prøve en annen LMM som garanert fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen din blitt i orden???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den er ikke iorden dessverre. Den ene coilen som jeg kjøpte ny tok kvelden etter en dag. Så jeg går rundt og venter på en ny som jeg fikk på garantien :) ( All ære og takk til Guillen som gidder og ordne opp )..

Kjører pr dags dato på den gamle coil pakken, for ikke feil søkt no mer før jeg for satt på den nye coil pakken igjen......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekka får bensinlekasje?? Min s6 2,2 spruter det bensin ved overgangen fra bensin rør til slange oppe ved bensinfiltere!

Eller så kan jo bensintrykksregulatoren din begynne å bli gåen, bilen min har akkurat det samme probleme men satser der på at det er bensinlekasjen som har noe å si...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kanskje ikke fått med meg alt her, men har du prøvd å gå av litt på gassen under aksellerasjon?

 

hvis map sensor ikke er byttet til 3 bar så vil den gi fuel cut, når bilen lader 1,7 bar, slik at bilen fusker. hvis du bare går av litt på gassen slik at bilen holder seg under 2,5 bar absolutt trykk kan det være løsningen på problemet ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilt ned turbotrykket til 1,4 nå, hjelper ikke no. Ser ikke no bensinlekkasje på bilen, har sett etter det men itno lekkasje. Det har slått meg at bensintrykk regulatoren min kan være dårlig ja, skal prøve og bytte den og bare jeg for satt på plass det nye coilsettet mitt igjen.......................... Ellers må jeg si at jeg begynner og bli noe frustrert ja: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.