Pinneskruer eksosmanifold 20VT

Anbefalte innlegg

Hei

Er det ikke slik at pinneskruene på eksosmanifolden skal være så lange at "kragen" på låsemutterene går over disse, og dermed låser mutteren? Skulle skru på manifold i går men ser at pinneskruene er så korte at låsemutteren ikke får "låst".

Skal ha de riktige delene her (RS2 manifold m. tilbehør), kanskje noen med RS2 har et bilde av eksosmanifold som viser hvor mye av pinneskrue som går igjennom mutteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal alltid ha litt gjenger på utsiden av mutteren uansett om det er grenrør på RS2'n eller mopeden din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Jon-Arne sa.... Stikker de ikke over kanten av mutterene dine er det noe galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, regnet med det var sånn det hang sammen men greit å få det bekreftet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva bruker dere til grenrørene på turbofemmerne da folkens? - orginale pinnebolter? , er det ikke ulik lengde på de.

Jeg har hørt at folk som setter på rs2 manifoil på aan eller 3b må kappe noen av boltene, men om det er fordi de er for lange eller om de tar borti godset hvet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva bruker dere til grenrørene på turbofemmerne da folkens? - orginale pinnebolter? , er det ikke ulik lengde på de.

Jeg har hørt at folk som setter på rs2 manifoil på aan eller 3b må kappe noen av boltene, men om det er fordi de er for lange eller om de tar borti godset hvet jeg ikke.

Målte skruene på toppen min i dag, de stakk ca 27mm ut i fra toppen, dvs RS2 pinnebolter, 3B er 35mm (toppen har vært av en gang før, regner med de ble satt inn da pga montering av RS2 manifold). Har festet manifolden nå, de fleste mutterene gikk akkurat i "lås", så det får være greit nok.

Det er minst 3 skruer som blir for lange, 2 midt under som er nesten umulig å komme til med alt på plass i bilen. I tillegg er tykkelsen på godset på RS2 manifolden der den festes litt mindre (sammenlignet med en annen S2).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.