Anbefalte innlegg

Har noe trøbbel med sentral-låsen på A4'n.

1:

Passasjerdøren er umulig å låse, den blir ikke med sentral-låsen når jeg låser bilen, og hvis jeg prøver å låse den manuelt så spretter den bare opp igjen.

Bytta hele låse-enheten på den døra i dag, men uten forbedring...

Det eneste jeg oppnådde er at jeg nå får til å låse manuelt ettersom jeg kobla i fra vacuum-slangen til låsen. Nå mistenker jeg styreenheten til vacuumet å være kaputt, men er det noen som vet hvor den ligger, eller hva det kan være som er feil? Bilen er altså en 97' A4 Avant.

2:

Knappen fremst på førerdøra til sentral-låsen har også begynt å kødde med meg.

Den funker fint når tenninga er av, men når tenninga er på får jeg (som regel) kun til å låse opp, ikke igjen med den... Denne feilen er tydeligvis bare nå og da...

Samtidig har jeg funnet ut at comfort-åpninga på dørlåsen heller ikke henger med, mens lukkinga funker perfekt. Noe sammenheng tro?

Hvis noen av dere har tips eller råd, så mottas alle svar med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke fikk låst passasjerdøra før, men gjør det nå, og alle andre dører fungerer på sentrallåsen, ville jeg tro det bare var lekkasje i vakum-slangen til den døra muligens.

edit: vakumpumpa ligger baki, nede på høyre side mener jeg(ihverfall på sedan) få noen til å betjene sentrallåsen for deg, så kan du lytte deg frem baki der.

Sjekk stikker-huset, det er ofte irra istykker oppi der.. da har du muligens feilårsåk til det meste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblingene mellom pumpe/låser og slangene hender også at sprekker da de er av plast. Medfører jo da lekasje og kan være vanskelig å se, men kan derimot høres ved at noen betjener sentrallåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, skal se på dette i helga..

Men er det noen mulighet for at en slange kan være tett eller i klem?

Det var noe slikt jeg så for meg, da jeg fikk inntrykk av at jeg bare komprimerte lufta i slangene da jeg prøvde å låse... Mulig jeg tar fullstendig feil, men det burde vel gå an å låse manuelt på døra med sprukken slange?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.