Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg en 123 leksjon på åssen man pusser ned en bil, sparkler/ retter bulker .Hva papir som skal brukes type sparkel etc etc....Å hva jeg bør gjøre som kalr gjøring til lakkering--

 

Er totalt grønn på dette, så hjelp meg litt her hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har jobbet som biloppretter i endel år,og kan si det sånn at er det mye bulker som det er litt størlelse på,bør du kontakte en kyndig plate lege..

men ellers kan men fint pusse,og rette selv!!

jeg er veldig glad i plastic padding,pg tidligere var det ganske dyrt,helt til europris begynte å selge det.. jeg bruker 80 papir når jeg grov sliper,og 100 til 120,på siste fin sparkling før jeg sprøyter på fyller.

hvis et bare skal mattes lakk,kan du gå fra 260p og opp til 600p.. jeg mattet ned hele bilen min med kun 600,og det blei bra...brukte vann og kloss..

vær veldig nøye med kanter og kroker når du sliper,heller så kan nye lakken slippe etter kort tid,og det er surt!!! demonter også alt som kan demonteres,slik at det blir minst mulig maskering,og puss godt på steder selv om de ikke syntes så godt..

Retting,veel.. kjøp ett oppretter sett på biltema,det består av 3 hammere og 3 mothold.. du ser på motholdet hvilken type skade den er designet for..

når du retter,så holder du motholdet på den ene siden,og slår med hammeren på den andre.. slå aldri rett på motholdet hardt,for da slår du plate fladere,og da ender du fort opp med "formye plate",og da der det vanskelig å få plata rett.. det blir enten innover bulk,eller utover bulk,liksom..

bare prøv deg forsiktig fram,og vær varsom med slaga.. heldigvis er det lettere å rette på tysker blekk enn jappse blekk..hehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.