#1 Skrevet Juli 11, 2006 Batteriet driver å tapper seg for strøm når bilen blir stående et par tre dager.. byttet først batteriet,siden det var det første logiske å gjøre.. det hjalp ikke,og deretter var det bare å begynne å leite i i det elektriske.. fant ut at det var noe mystisk på gang i taklys-bryteren/dørene.. tok ut sikringen,(til klokka og cd-spilleren) (koplet også cd spilleren direkte på batteriet på en egen kurs)...og det hjalp litt. nå kan bilen stå opptil ei hel uke... Har sjekket over jordings punkter under dashbord,og byttet batteri klemmer og kabler,målt og herjet,men finner ingen feil... men det ER jo det!! har også ordet med ledningene i bakluka,men til ingen nytte.. Noen som har noen gode ideer?? Setter STOR pris på gode ideer og tips.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2006 glemte vel kansje å si litt om bilen... det er en 85' cl med en lett trimmet 1,6l.. så det er ikke mye elektroniske duppeditter på den..trimmingen er begrenset til en noe større weber forgasser,så det er ikke innsprut.. veit jo at sikringsboksene ikke er av de beste når de begynner å bli gamle,så det kan jo ligge litt der,f.eks.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2006 Hadde lignende problem med en Mazda 323 jeg ble nødt til å låne meg i vinter. Grei fremgangsmåte for feilsøking: Koble fra minus-polen på batteriet Koble et multimeter (ampére-meter) mellom minusen på batteriet og ledningen Du har sannsynligvis et strømtrekk på 0- eller 1 komma noe ampere. Hvis du ikke har noe strømtrekk: Finn ut hva som er forskjellig nå fra når batteriet lader seg ut Hvis du har strømtrekk fra batteriet: Sett alle brytere for kupélys, bagasjeromslys og alt annet herk i posisjon OFF. Hvis du fortsatt har strømtrekk: Koble fra eventuelle forsterkere, ta ut CD-spiller, lukk alle dører. Hvis du FORTSATT leser av strømtrekk fra det jævla batteriet: Det er en feil på noe som jeg ikke har tenkt på i forbifarta. Spør noen andre Det du sa om sikringsboksen er ikke så dumt igrunn... Ville kanskje trodd at det ville blitt en større kortslutning sånn at sikringer begynte å gå osv, eventuelt at noe tok fyr, hvis det først ble en kortslutning der, men dette vet jeg ikke all verden om... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2006 Sjekk hvor mye den lader når den står på tomgang. Den skal lade ca. 14,6V eller noe der omkring. Jeg hadde samme problemet på en einser jeg hadde og der var det spenningsregulatoren som gjorde det. Du kan også sjekke om det er krypstrøm når bilen ikke står og går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2006 Har du lys i bagasjerom? Sjekk bryter til dette....var det som var synderen på en jetta jeg har en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2006 takker for gode råd,karer!! jeg har sjekka ladinga,og den lader 14,8 på tomgang med lys og kupe vifte på.. (15volts børste bru..)og det er ikke lys i bagasje rommet heller... men jeg skal måle trekket fra batteriet med et ampere meter,for det har jeg faktisk ikke tenkt på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...