#1 Skrevet Juli 11, 2006 Jeg sliter nå utrolig mye med å løsne endeleddene på min Audi 200 20v. Begge to sitter bom fast. Ikke tjanse i helvete til å få de av. Har prøvd å jekke opp hele bilen på bare et endeledd, og banke som en gal, prøvd å slå de ut som en gal, men rikker seg ikke. Prøvd å "skru" de ut med slik "tvinge" som settes på overside av den armen de går igjennom og mot enden av skruen på endeleddet, til ingen nytte. JEG MÅ ha byttet endeledd før helgen! HJELP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2006 Stikkordet her er makt.. rustløser og varme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2006 brukte rustfjerner og 5-56 jeg. lot det stå en stund og da kom det til slutt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2006 brukte rustfjerner og 5-56 jeg. lot det stå en stund og da kom det til slutt:) jeg byttet på min 90 for litt siden, satt helt jævlig, måtte bruke varme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2006 Så det burde løsne ved hjelp av varme ja! Hmm, da får jeg prøve å finne meg et sted det er varme tilgang. Holder med en vanlig liten slik propanflaske som vi bruker når vi lodder kobber rør og slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2006 En propanflaske med brenner burde holde plenty ja. Jeg har greid det med en slik brenner fra Biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80640 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2006 Da får jeg prøve det Takk for hjelpen. Håper jeg får det av så jeg får kjørt på rudskogen til helgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2006 Jeg løsnet begge mine endeledd her om dagen for å ta ut fjærbeina. (samme bil) Jeg brukte en leddavdrager slik som du sikkert har prøvd(biltema), strammet til og brukte en liten slegge og dunket undenifra, strammet litt til og banket litt... til det sa bang og dem løsna. Kan self hende dine sitter værre så du kan forsøke med varme i tillegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2006 Kjøpte slike endeledd "meisler" i dag. Ja det måtte 3 til. Fikk av venstre endeledd, så knakk jeg to slike "meisler" på det høyre, og bøyde en tredje "meisel". Fikk så tak i propanbrenner og fikk varmet opp skikkelig og slått enda mere på "meiselen" fikk den løs. Woo. Fikk byttet og nå er bilen på veien igjen Bare igjen å bytte 3 bremseslanger og ta en 4hjulskontroll nå så burde alt være i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 12, 2006 U go girl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...