Sjekk av delenr i AKTE + svart røyk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt ny pc, bærbar, og den er for kjip til å kjøre siste versjon av akte...kan noen sjekke ett delenr for meg?

 

357 422 055

 

Hvem er dette, hva passer den til, osv...

 

Erdet noen som har noen gode ideer ang svartrøyk? Jeg har plenty av det..har bestillt nye plugger og ny lambda...håper det hjelper..andre forslag?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

 

Erdet noen som har noen gode ideer ang svartrøyk? Jeg har plenty av det..har bestillt nye plugger og ny lambda...håper det hjelper..andre forslag?

 

Hvordan er det med oljeforbruket???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Hvordan er det med oljeforbruket???

 

Olja ser ut til å ha det bra, den..er ikke no særlig forbruk som jeg har vært borti..har kjørt bilen 2000 siden jeg overtok den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Svartrøyk pleier å komme av høyt oljeforbruk. Ryker det mest når du slipper gassen??? Da er det fare for at ventiltetningene dine er modne for utskifting.

Vet ikke om det kommer så mye røyk ut som følge av store mengder uforbrent bensin, men da skulle vel drivstofforbruket være ille høyt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

357 422 055

 

Ukjent delenummer, men 422 er undergruppe til styringen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Hmmm. Svartrøyk pleier å komme av høyt oljeforbruk. Ryker det mest når du slipper gassen??? Da er det fare for at ventiltetningene dine er modne for utskifting.

Vet ikke om det kommer så mye røyk ut som følge av store mengder uforbrent bensin, men da skulle vel drivstofforbruket være ille høyt?

 

Den bruker en smule med suppe også, så...har ligget lit vell høyt på forbruks siden siste tiden..

 

En kjenning som er mekaniker hos VAG i oppe i nord, mente på for fet blanding, ditto svartrøyk...ryker fra 1000 rpm og helt galt fra5 -6 000 rpm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Ukjent delenummer, men 422 er undergruppe til styringen

 

 

Fa*n..er dele nr på den tannstangen jeg har liggende her...den som skal på bilen nå...kan VAG skjekke dette dele nr mer utfyllende enn AKTE kan alene?

 

Den tannstangen skal inn i bilen til onsdag, så nå brenner det, F**n meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle tannstengene som står listet til 90 Corrado (f.eks.) har nummer som slutter på 061. Det nummeret du leste opp er muligens delenummeret på bare sentralrøret som tannstanga ligger inne i, og ikke nummeret på hele tannstangenheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Alle tannstengene som står listet til 90 Corrado (f.eks.) har nummer som slutter på 061. Det nummeret du leste opp er muligens delenummeret på bare sentralrøret som tannstanga ligger inne i, og ikke nummeret på hele tannstangenheten.

 

Hei igjen..måtte ned å sjekke.

 

Dette er en tannstang til en corrado, fant flere nr :

 

357 422 055 USA

XTR

0B19C2

 

Og

 

357 422 884

 

Blir gal av dette..

 

Lurer på om det er en VR6, men passer den helt 100??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

357 422 884 er gummistykket ved festeklemma, nummeret matcher bare Passat og ikke Corrado. De andre nummerne hjelper ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

357 422 884 er gummistykket ved festeklemma, nummeret matcher bare Passat og ikke Corrado. De andre nummerne hjelper ingenting.

 

Da kan det med andre ord virke som han har sendt en Passat tannstang denne gangen, ikke en Corrado tannstang...Og disse gå ikke overens???...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per, har du amrikanske AKTE?

 

Siden det står US på delen...tenker bare litt høyt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har amerikanske også ja, men det hjelper ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er i allefall bilen som denne kommer fra avdekket.

 

Bilen er en Golf III VR6, og derfra kommer tannstangen. Regner med, og tar det for god fisk at denne ikke passer på bilen, denne heller...Anyone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da passer den ikke. Dersom det hadde vært en toer-golf hadde den passet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Da passer den ikke. Dersom det hadde vært en toer-golf hadde den passet..

 

Altså uansett toer golf, bare den har servo styring, eller spesefik type osv..?? fantes det Golf 2 vr6?? (Begynner å bli litt sent her nå..)

 

Var det jeg regnet med at den ikke passet...Var som faen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har sagt til deg før, alle toere fra 86-91 og alle correr har samme tannstang. Så det burde være enkelt å finne en donor.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Som jeg har sagt til deg før, alle toere fra 86-91 og alle correr har samme tannstang. Så det burde være enkelt å finne en donor.. :)

 

Relativt vanskelig faktisk..han duden som jeg kjøpte bilen av har sendt meg to stk..begge feil...så enkelt er det ikke. Er i ett trekant drama på møre--

 

Frode Gimnes som sender tannstengene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han du kjøpte bilen av gir de til Frode som sender de nedover? Jøss.. :)

 

Han du kjøpte den av er kanskje ikke så skarp da.. Har du sagt det til han? At en toer kan donere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Han du kjøpte bilen av gir de til Frode som sender de nedover? Jøss.. :)

 

Han du kjøpte den av er kanskje ikke så skarp da.. Har du sagt det til han? At en toer kan donere?

 

Mens vi snakker..Frode ringte meg, det er han som har sendt disse og solgt disse til han jeg kjøpte bilen av. Første stanga var en stor feil, men han sa denne skulle passe, da det var akrobat samme stanga på golfIII, II, og corra, eneste som kunne bli galt var det innerste leddet, som kanskje måtte byttes, ikke passet.

 

Da stoler vi på det, så får vi se hvordan det går..kan du legge ut bilde av tannstangen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke samme delenr på 3'er og 2'er ihvertfall.

 

Her er bildet av Corren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mente selve stanga og festene var samme. Men at ene feste på ene sida muligens måtte byttes, så skulle det passe som snus det..hvis ikke, da kan jeg bli hysterisk

!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.