#1 Skrevet Juli 11, 2006 Jeg har kjøpt meg et sveise apparat fra sverige. Men det er 400v, noe jeg ikke fant ut før jeg skulle til å installere det. Det er et 170amp mig apparat. av typen semi proft. Skal sjekke ut litt angående det å skaffe trafo til det, men får jeg ikke til det. selges det til noen som kan bruke det. Er det noen her inne som har 400v og trenger et sveiseapparat? Apparatet er helt nytt, og ikke brukt link til mer hidden om apparatet. http://drift-underhall.se/#showProduct.php?pid=550 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2006 Hvor stor trafo trenger du da? http://no.noratel.ezpublish.no/content/view/full/2725 ...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2006 Skal være mulighet for å koble om lasker innvendig. Står i manual eller skru av deksel står tegninger inni. Hvis det går kan det hende at du må bytte til lening til apparatet, og gå opp en sikring størrelse.Strøm stiger i 230V. må også bytte plugg,men det finner du ut. MVH Andre Reggestad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2006 Skal være mulighet for å koble om lasker innvendig.Står i manual eller skru av deksel står tegninger inni. Hvis det går kan det hende at du må bytte til lening til apparatet, og gå opp en sikring størrelse.Strøm stiger i 230V. må også bytte plugg,men det finner du ut. MVH Andre Reggestad Har fått en kompis til å titte på dette... Men vi kan ikke finne noen løsning på det. Ser faktisk ikke ut som det er mulig på dette apparatet. Men takk for innspill, vil gjerne få det til å funke, så tips er bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2006 Hvor stor trafo trenger du da?http://no.noratel.ezpublish.no/content/view/full/2725 ...? den var tung 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2006 Skal være mulighet for å koble om lasker innvendig.Står i manual eller skru av deksel står tegninger inni. Hvis det går kan det hende at du må bytte til lening til apparatet, og gå opp en sikring størrelse.Strøm stiger i 230V. må også bytte plugg,men det finner du ut. MVH Andre Reggestad trur det ikkje går ann å koble om fra 400 til 230volt på eit sveise apparat. er på motoren man kan gjera dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2006 trur det ikkje går ann å koble om fra 400 til 230volt på eit sveise apparat.er på motoren man kan gjera dette Joda det går på noen modeller....lasker om inn på sveisetrafoen. Så ikke ut som det gikk på OleC sitt desverre:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2006 men heldigvis kan det se ut som det ordner seg med en trafo i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2006 er ikke trafo dyrt a? du kan selge det til meg.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2006 er ikke trafo dyrt a? du kan selge det til meg.. hehe Du får komme med et bud da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 11, 2006 mange norske kroner betalte du for det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 11, 2006 3700. pluss frakt og tur til strømstad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 11, 2006 lyst på! men må tenke på det! si en ca pris a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 11, 2006 vil ikke tape noe på det, så jeg må hvertfall ha 4000 for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 11, 2006 ok... skal nok nedover til oslo i uke 31/32 men det bli sikkert for sent.. tenke på det mot den tid jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 11, 2006 kan sende deg en pm i morgen.. m¨å høre med han som kan hjelpe meg med trafo først. hvis det går i orden, så beholder jeg det. hvis ikke skal du få kjøpe det. gir beskjed i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...