ødelagt toppakning eller?

Anbefalte innlegg

jeg frykter at toppaktningen har gått på min a4 1.8t 96 mod.

det rare er ar jeg har ingen andre tegn på at den har ryki enn at den øvre radiator slangen blir merklig hard når motoren er varm, ellers bruker den ikke vann, er lett starte, kan ikke se olje i vannet/ vann i oljen, ryker ikke. men som sagt den øvre slangen blir veldig hard.

noen som har vært borti det? eller andre tegn å se etter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du ikke bare har litt mye vann da? Det er jo varmere ute nå (enn i vinter) og ting utvider seg i varme... derfor kan det jo hende at dette gjelder kjølevannet ditt også (dvs at det blir varmt fortere). Bare en tanke....

 

Jeg trodde at så lenge motoren ikke brukte vann eller blandet olje i vannet så er topp-pakningen oki doki..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren blir varm blir det trykk i kjølesystemet som i en trykkoker. Det økede trykket er med på å heve kokepunktet på kjølevæsken. Det er normalt at slangene da blir harde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren blir varm blir det trykk i kjølesystemet som i en trykkoker. Det økede trykket er med på å heve kokepunktet på kjølevæsken. Det er normalt at slangene da blir harde..

jeg vet de blir harde, men synes den blir veldig hard..

jeg skal måle om det er co i vannet etterpå så da får jeg svaret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når toppakningen tok kvelden nå så merket eg det på att den øvre slangen fra radiatoren sprakk,skifta den ,men det var ett sinnsjukt trykk i kjølevannet,lukta og eksos og bensin i ekspansjonstanken! men det treng kanskje ikkje være det som er galt hos deg!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hvit røyk av eksosen?

 

Må du etterfylle kjølevæske ?

 

Er det sånn lysebrun guffe i motorolja?

 

 

Hvis svaret på alle 3 spørsmålene over er NEI er det nok ikke toppakninga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hvit røyk av eksosen?

 

Må du etterfylle kjølevæske ?

 

Er det sånn lysebrun guffe i motorolja?

 

 

Hvis svaret på alle 3 spørsmålene over er NEI er det nok ikke toppakninga.

Den ryker ikke, bruker ikke vann (men det lekker ut litt på den lille retur slangen til ekspansjonstanken) kan ikke se at det er misfarging på olja.

Men den øvre radiator slangen er det som sagt veldgi masse trykk i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett radiator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett radiator?

kan være det, det rare er at jeg har kjørt over 200mil med det. burde vel snart skje noe om noe er galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du åpner lokket til ekspasjonstanken når motoren er varm og det er trykk der så er mest sannsynlig pakninga som er gåen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og lufte radiator .. Blir overtrykk hvis det ligger luftlomme i radiatoren , dvs vannet vil ikke sirkulere som det skal . og iogmed at den lekker ved den lille slangen , så er luft en stor sannsynlighet ,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og lufte radiator .. Blir overtrykk hvis det ligger luftlomme i radiatoren , dvs vannet vil ikke sirkulere som det skal . og iogmed at den lekker ved den lille slangen , så er luft en stor sannsynlighet ,

Men da burde vel ikke varmeapparatet virke noe særlig? og det virker..

Og temperaturen en stabil på 90 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.