Bygge om Golf 3/Vento til VR6

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Vento 1,6, men da med hensikt å bygge om til VR6 eller GTI16. Noen som vet hva som må byttes for å få det godkjent og om en fortsatt får slikt godkjent? Nok med motor, gear og understell? Det er klima på bilen idag, lager det problem med tanke på ombygginga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nå ikke være noe problem å få det godkjent siden mk3+vento ble levert med vr6.

 

Det er nok som du sier, motor/gir + understell (..?..) + bremser.

 

Jeg ringte til Tom Sagerud / Møller (tom.sagerud(a)moller.no) for å få papirer på mk1 1,5/1,6 --> 1,8gti 112hk. Fikk det med en gang. Hyggelig kar. I disse papirene er det bare listet opp hva som skiller en 1,5 og 1,8 gti. Da er det jo "bare" å bytte ut disse delene med "rette" deler.

 

Anng AC er det vel litt ymse.... Muligens nok med bare festebrakett til kompressor. Det er bare noe jeg antar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått med meg i en annen tråd at Møller ikke har ombyggings papirer på biler etter 1991. Men tror nå det skal gå ann å godkjenne en Ombygd Vr6, sålenge man bytter alle delene så trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde være en kurrant sak å få det godkjent siden Vento har blitt levert med VR6. Itillegg er det bl.a. en her som fikk sin Ventoen sin godkjent med G60 turbo motor..

 

Hadde ihvertfall vært kjekt med info fra noen som har gjort dette, enten med Golf eller Vento. Er vell uansett stor sjangs for at jeg kjøper Ventoen dersom den er like bra som den høres ut selv om det (foreløpig) er en kjip 1,6 liter med 100 hk : vinke :

 

0_-1927225855.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vento ble aldri levert med 2.0 16V-motor, så det kan i verste fall by på problemer, hvis du møter på rette personen hos Biltilsynet. 2.8 VR6 derimot, skulle gå greit da Vento ble bygget med denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har fått beskjed om tidligere er å ta kontakt med mitt lokale VW verksted, her kan dem ta reg.nummer fra bilen jeg har og reg.nummer til en bil som er identisk med en slik som jeg vil bygge. Eks. Vento 1,6 og Vento GLX(Vr6).

På denne måte kunne da VW verkstedet finne ut hva slags deler som er forskjellig mellom disse to, og dermed hva du må bytte. Dette har jeg spurt mitt lokale VW verksted om, og det kunne gjøres.

 

Angående ABF(2,0 16v) motor i Vento så kan det ikke være noe problem, den har mindre effekt enn AAA(2,8) motoren, men bruker samme bremser osv. Hvis bilen har samme bremser og understell som motoren med høyest effekt så kan du nok ha brukt en Opel motor for den saks skyld, sålenge effekten ikke blir større:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.