Kjørelys og instrumentbelysning

Anbefalte innlegg

Min 2001 Seat Alhambra (VW Sharan) har automatiske kjørelys (og takk for det), men jeg ønsker instrumentbelysning i tillegg.

Fruens -01 Skoda Octavia har kjørelys MED instrumentlys - bekvemt.

Slik jeg har forstått det, så er ikke kjørelysa programmerbare på Ali'en. De "hardwires".

Har tidligere sett en oppskrift på nettet et sted hvor man koplet kjørelys? vha. noen fiffige sikringsholdere for flatsikringer med ledning mellom.

Det fiffige med dem var at de passet inn som vanlige sikringer i bilens sikringsboks, var utformet som en vinkel slik at sikringen som ble satt i holderen ble liggende flatt over de andre sikringene og tillegg hadde de uttak for ledning.

Surrehuet meg glemte selvfølgelig å bookmarke den sida hvor dette var beskrevet og dokumentert med bilder.

Noe som skjønner hva jeg snakker om?

Skulle gjerne hatt tak på slike sikringholdere for om mulig å "tjuvkople" instrumentbelysningen sammen med kjørelysa.

Et koplingsskjema til denne bilen hadde vært greit å ha....

Tips mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen mulighet: Ta ut lysbryteren. Koble sammen grå/blå 0.35 ledning til ledningen for parklys på ene eller andre siden. De er som regel grønn/svart og rød/grønn 0.35 kvadrat ledninger fra kontakt B på bryteren.

Ved å koble slik er det mulig at lysdimmer for instrumentet mister sin funsksjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man lett kobler kjørelys på en a4 96 mod?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også ta en titt her :

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=23938&page=2

Slik gjorde jeg det på Passaten min, og så lenge bryteren er lik så funker dette så fint som bare det :)

Har sett den for lenge siden, men jeg har ikke veldig mye til overs for disse "strømtyvene".

Men - takk for tipset uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man lett kobler kjørelys på en a4 96 mod?

Tror nok det enkleste på a4 i og med at den har den lysbryteren den har er å kjøpe et kjørelyssett hos f.eks Mekonomen, Bilutstyr. Er desverre ikke like enkelt på a4 som Passat og Golf m.fl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan man får kjøpt slike sikringsholdere?

ATO Splitter.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett den for lenge siden, men jeg har ikke veldig mye til overs for disse "strømtyvene".

Men - takk for tipset uansett.

"Strømtyvene" er noe Møller selv bruker når de kobler lys på importbiler tydeligvis, siden det var der jeg fikk denne beskrivelsen fra :)

Men hver sin smak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.