Anbefalte innlegg

Etter at jeg senket bilen (-93 Audi 80) så har jeg fått en ulyd bak. Det er som en klonkelyd når jeg kjører over ujevnheter.

Kan det være demperen som er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom denne lyden kom umiddelbart etter at du senket den, vil jeg tro det er noe som ikke er montert/tightet skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket alle bolter o.l. etterpå, og de skal være teitet tilstrekkelig. Fjærspenn er det også.

Lyden kom vel ikke umidderbart etter senking, men mellom to og tre uker etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du demperene fysisk av bilen? Dersom du har tatt de av og gjerne har lagt de ned, må du få luftbobler ut av de før du setter de på igjen. Bare en teori :)

Dersom ikke, er det fare for at demperene har sagt takk for seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse luftboblene, er det noe som også kan komme på helt nye dempere? synes mine Bilstein er i mykeste laget (40mm h&r fjører montert samtidig). Dette ble montert i februar, og i starten av april hadde jeg bilen på eu + forstillingsjustering. Ingen ting anmerket da. Lyden jeg "sliter med" er en klonkelyd når jeg kjører "ned fra" kantsteiner (lave selvfølgelig). Er det fare for at jeg må demontere demperne og presse ut lufta? Pressa di inn og ut et par ganger før jeg satte de på. Utenom brå og skarpe ujevnheter er det ingen ulyder. Alle foringer byttet, og hjullager er ok.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Disse luftboblene, er det noe som også kan komme på helt nye dempere? synes mine Bilstein er i mykeste laget (40mm h&r fjører montert samtidig). Dette ble montert i februar, og i starten av april hadde jeg bilen på eu + forstillingsjustering. Ingen ting anmerket da. Lyden jeg "sliter med" er en klonkelyd når jeg kjører "ned fra" kantsteiner (lave selvfølgelig). Er det fare for at jeg må demontere demperne og presse ut lufta? Pressa di inn og ut et par ganger før jeg satte de på. Utenom brå og skarpe ujevnheter er det ingen ulyder. Alle foringer byttet, og hjullager er ok.

 

mvh

Dersom du presset demperene inn og ut til det ikke lenger var ujevnheter eller "hakking", skal det ikke være det som lager lyden eller slagene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde klunking på vår Subaru bak. Da var det stabstag og dempere som måtte byttes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Tok du demperene fysisk av bilen? Dersom du har tatt de av og gjerne har lagt de ned, må du få luftbobler ut av de før du setter de på igjen. Bare en teori :)

Dersom ikke, er det fare for at demperene har sagt takk for seg.

 

 

 

Tok vel demperne fysisk av bilen ja, var vel nødt til det for å få byttet fjærene. Om de ble lagt ned husker jeg ikke helt, men det er ikke usannsynlig.

Men hvis det eventuelt skulle være luftbobler som er årsaken. Hvordan blir jeg kvitt disse da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er dette som er årsaken vites ikke, det er bare en teori. Det kan jo være andre ting som lager lyden.

For å få luften ut av demperene skal de dras helt ut og skyves helt sammen igjen til de går helt jevnt uten "rykking". Dersom det er dette som er problemet merker du det med en gang du drar ut og skyver inn demperen ved at de går slagvis, med partier der de går lettere enn andre. Vet ikke om det var noen god forklaring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da er det ikke luftbobler som er problemet her, om det i det hele tatt er noe galt da. takk for svar :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Om det er dette som er årsaken vites ikke, det er bare en teori. Det kan jo være andre ting som lager lyden.

For å få luften ut av demperene skal de dras helt ut og skyves helt sammen igjen til de går helt jevnt uten "rykking". Dersom det er dette som er problemet merker du det med en gang du drar ut og skyver inn demperen ved at de går slagvis, med partier der de går lettere enn andre. Vet ikke om det var noen god forklaring?

 

 

 

Synes forklaringen var så grei som den kunne være jeg. Får demontere når jeg kommer hjem igjen (er på sjøen nå) neste uke da. Og prøve å se om det kan være dette som er årsaken. . .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.