#1 Skrevet Juli 13, 2006 Bør man bruke "ordentlig" sveisegrunning når man sveiser plater som overlapper hverandre eller holder det å bruke zinkgrunning? Jeg vil jo helst gjøre en ordentlig jobb når jeg først skal restaurere denna rustholken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2006 zink grunning er greit men vet ikke hvordan det er å lakke over senere jeg ville brukt en vanlig grunning for stål det har di på di fleste bensin statsjoner og farve handlere..bedre og matte ned for senere lakkering og du får en jevnere overflate..du kan også bruke vanlig grunning over zink grunningen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2006 volvo har jo sveisegrunning, som er beregnet for bruk mellom plater som skal sveises sammen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2006 selv bruker jeg aluminiums spray fra relakta. sveise opp ny tutt på snø freseren og brukte bare denne grunningen. og ikke noe annet. forsatt ikke rust. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2006 Würth har en grunning som heter Europax, denne er beregnet mellom platene før sveising. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2006 volvo har jo sveisegrunning, som er beregnet for bruk mellom plater som skal sveises sammen.... Har hørt at de ikke har denne lengre pga. at den var helsefarlig eller noe sånnt. Er det volvo lastebil eller personbil avdeling som har denne grunningen? Würth har en grunning som heter Europax, denne er beregnet mellom platene før sveising. Er ikke denne svinedyr da? Gasolin selger visst en sveisegrunning fra Frost men jeg skulle jo gjærne ha sveiset litt i løpet av helga.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2006 Jo, koster skjorta men du har sveisegrunning leeeenge med ei sånn boks. Kanskje upraktisk for noen som sveiser lite. Kom vel på 7-800kr med 40% rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...