problem med justering av camber (Golf 1)

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min på forstillingkontroll igår siden jeg nylig monterte justerbar senk.

 

...men det var umulig for personen og få dratt til camber'n riktig på høyre siden. fikk tips og å kjøpe en eksenterbolt med større flate siden denne ville "dra" mer..

har jeg senket for mye foran? ..er helt fortvilt her nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å senke FOR mye ? neeh.. :tilber:: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å senke FOR mye ? neeh.. :tilber:: smil :

 

da drivakslingene har samme vinkel som armene på en amerikansk prest som priser herren vil jeg

si det er litt på kanten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen min på forstillingkontroll igår siden jeg nylig monterte justerbar senk.

 

...men det var umulig for personen og få dratt til camber'n riktig på høyre siden. fikk tips og å kjøpe en eksenterbolt med større flate siden denne ville "dra" mer..

har jeg senket for mye foran? ..er helt fortvilt her nå.

 

 

Utvid hullet og bank det inn...

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvid hullet og bank det inn...

 

Tom Rune

 

 

kan du utdype dette bedre? ...da trenger jeg vel større bolt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du utdype dette bedre? ...da trenger jeg vel større bolt?

 

På Golf1 så er det det ene hullet på fjærbeinet ovalt, bare utvid dette videre innover så skulle det gå bra med den originale bolten.

 

Edit: fant et bilde jeg hadde

 

Som du ser på bildet så er det øverste hullet ovalt dette er det du må utvide lengre innover

 

EPSON2001_12_20_21_39_46.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemet har jeg ikke vært borti!

Har senka helt i bunn på både KW, Spax, og HR på einser... fjerna hjelpefjæra også...

Du må ha lav einser sier jeg... : eek :

 

3.2 cm hadde jeg i bakkeklaring på innfestningen til bærearmen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at hjullagerhuset ditt har fått seg en smell, slik at "svanehalsen" som du skal skru fast til fjærbeinet har blitt skjeiv. Da vil du ikke komme utenom å bytte hjullagerhuset.

Var borti et slikt tilfelle tidligere i sommer, etter en noe uheldig episode på Rudskogen (ikke meg;)).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom Rune og Andreas er definitivt inne på noe her ja. Kan være at du må file opp hullene ettersom de egentlig er beregnet for å gi riktig justeringsmuligheter på en standard høy bil.

 

Om navet/hjulagerhuset er slått skeivt en gang bør de kanskje se på kontrollen om de kan bruke alle funksjonene på apparatet sitt, eller kanskje du kan få kryssmålt forstillinga di med egnet verktøy. De har slikt på karosseriverksteder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.