Anbefalte innlegg

Det drypper litt olje i fra bilen min, golf 3, 1,8 / ABS.

Etter å ha forsket litt virker det som det drypper litt mellom blokka og girkassa. Sånn ca. midt under.

Er ganske sikker på det kommer derfra.

 

Er det girkasseolje eller motorolje? Har bytta olje, filter og 2 pakninger, men det hjalp ikke:(

 

Det drypper ganske jamt, så jeg burde få fiksa det snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sim ring mellom motor og gir?

ut med kassa og bytt sim-ringen på veiva bak svinghjulet/trykkplata.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykkmålerene kan begynne å lekke, da kan det se ut som det lekker olje mellom motor og girkasse. Ta en motorvask og sjekk etter oljelekkasjer på målerene ved oljefilteret mens motoren går, lekker vanligvis i plasten på toppen av giveren. Hadde det samme problemet på min, da var det den ene oljetrykkføleren som lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ukjent fenomen at simmerringen rundt veiven begynner å lekke. Men gjør som Art foreslår først. Tørk godt rent/motorvask rundt toppen.

 

Simmerringen får du billig fra Mekonomen, ca 300kr. Møller skal ha 800 eller om det ikke var dyrere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Offf. har ikke tid til å fikse på bruksbilen nå.

 

Trodde først det var pakningne på "oljefilterhuset" der hvor filteret sitter. Bytta denne. Trodde lenge det var den for det var litt fukt der.

 

Får ta en grundig vask, men ser ut som det er simringen ja...

 

 

Men om det er fra simringen er det vel motorolje da. Det går vel bra å kjøre en liten stund til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om det er fra simringen er det vel motorolje da. Det går vel bra å kjøre en liten stund til?

 

Om det lekker mye, så kan clutchen bli ødelagt av oljen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det lekker mye, så kan clutchen bli ødelagt av oljen.

 

Oki, det var det jeg var redd for ja.

 

Finnes det noe middel som tetter midlertidig da? Vet Amcar folket bruker slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykkmålerene kan begynne å lekke, da kan det se ut som det lekker olje mellom motor og girkasse. Ta en motorvask og sjekk etter oljelekkasjer på målerene ved oljefilteret mens motoren går, lekker vanligvis i plasten på toppen av giveren. Hadde det samme problemet på min, da var det den ene oljetrykkføleren som lakk.

 

Dette skjedde også på brodern's Passat B4 2.0, vi trodde også det var simmerringen ved clutchen, så brodern var lettet når han fant ut at det bare var trykkbryteren på enden av toppen. Og ja, den lakk veldig mye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde også på brodern's Passat B4 2.0, vi trodde også det var simmerringen ved clutchen, så brodern var lettet når han fant ut at det bare var trykkbryteren på enden av toppen. Og ja, den lakk veldig mye!

 

Hmmm....Noen som har bilde av den plassen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter på "bak"-enden av toppen. En plugg som er skrudd inn, med 1 ledning på.

Oljetrykksbryter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vaska og undersøkt litt, men finner ikke helt ut hvor det kommer fra.

Den oljetrykkbryteren dere snakker om finner jeg ikke.... Ser dere den på bilde under?

Her er bilde av beiste(sorry feil vinkel, skal prøve å ordne flere)

 

Det leker olje ned der jeg har merka. Pakningen der er jo ny da.

 

HPIM03881.jpg

 

Har begynt å luke mer ut simringen. Er jo naturlig at olja følger noe ned til det nederste punkte. Virker som det kommer i bakkant av girkassa.

HPIM03891.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være bunnpannepakning også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være bunnpannepakning også.

 

 

Ja.

Bilde under er tatt før motorvask.....

 

Men ikke umulig for ser det kom litt olje der også. Ikke lenge til jeg trenger en ny bunnpanne også.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykkfølerene sitter på toppen av holderen som oljefilteret skrues fast i(gul ring). Dra av de sorte hettene og lys på følerene, da ser du fort om det lekker olje, når motoren går. Hadde også olje på samme plass som du beskriver. Så ut som olja rant fra trykkgiveren og ned på blokka, for så å renne ned på kanten av bunnpanna. Derfra rant olja ned til nederste punktet på girkassa som du beskriver.

oljetrykkgiver.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tak for hjelpa folkens.

Den innerste var defekt. Rant olje når jeg trykka på den.

 

Handler ny i morgen og håper det ordner seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.