Seig til å starte, VW '89 (G60)

Anbefalte innlegg

Passaten min med G60 motor har blitt så jævlig tung starta.. må dra den så jævlig lenge på starteren og pumpe gass for at den skal starte til slutt... noen som vet noe hva dette kan være, og hva som må gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle/sotede plugger, for høy co..???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle/sotede plugger, for høy co..???

 

Takk for tipset! pluggene har jeg ikke sjekket nei, så det kan jeg gjøre:) for høy co sier du, kan den bli tungstartet da? for eksempel vis lambda føleren ett eller anna er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte egentlig mest på om den pga høy co soter ned pluggene etterhvert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte egentlig mest på om den pga høy co soter ned pluggene etterhvert..

 

ok.. men da skal jeg få sjekket pluggene hurtigst mulig :)

 

thank you mister!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kjinner, ser du noe tegn til liv på turetellernåla da?

Hvis ikke så er det mest sannsynlig den elektriske delen i tenningslåsen din som begynner å bli dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå har jeg fått byttet den late gamle bensinpumpa å fått satt inn ei vr6 pumpe og håpte på at dette skulle gjøre susen.. Men gleden varte ikke lenge.. Når bilen er kald og jeg bruker litt gass, går det greit å starte den.. da går det med en gang! Men når jeg har kjørt litt, så den er varm, og jeg stopper den, og skal starte den igjen, må ja dra så lenge på starteren før det blir liv i den.. 10 sek. kanskje?! Batteriet er full ladet, og har pusset pluggene.. kan jo selvsagt bytte dem, men er ikke så sikkert på om det er det som er selve problemet.. Noen som har peiling på hva som er feil? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom igjen , hjelp til vi må få denne bilen til å gå som den skal igjen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med en annen temp. sensor? Den blå altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lån bort bilen til meg du! det er det eneste riktige å gjør : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lån bort bilen til meg du! det er det eneste riktige å gjør : vinke :

 

det riktige for deg er å kjøpe deg en VW selv!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med en annen temp. sensor? Den blå altså?

 

Nei har ikke gjort det.. men den har jeg jo byttet, så regner da med at det ikke kan være den.. har jo den gamle, kan jo prøve den igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lån bort bilen til meg du! det er det eneste riktige å gjør : vinke :

 

hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det med att den er tungstarta når den er varm, høres jo ut som du mister holdetrykket (det trykke den skal stå med når motoren ikke går) da danner det seg gass i bensinkretsen. da må du kjinne til det kommer ren bensin til dysene,kan ta litt tid det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det med att den er tungstarta når den er varm, høres jo ut som du mister holdetrykket (det trykke den skal stå med når motoren ikke går) da danner det seg gass i bensinkretsen. da må du kjinne til det kommer ren bensin til dysene,kan ta litt tid det.

 

 

ja.. hva er det å gjør med det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja.. hva er det å gjør med det da?

 

det var det jeg nevte til deg i går, bensintrykket skal ikke falle under 2 bar før etter 10min. etter du har stoppet motoren.

 

 

du får koble til en bensintrykk måler og se hvordan trykket er etter motoren er stoppet.

 

kan være trykkregulatoren din som er defekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var det jeg nevte til deg i går, bensintrykket skal ikke falle under 2 bar før etter 10min. etter du har stoppet motoren.

 

 

du får koble til en bensintrykk måler og se hvordan trykket er etter motoren er stoppet.

 

kan være trykkregulatoren din som er defekt

 

 

aha.. da forstår jeg!:) må se å få målt bensintrykket da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.