Hvilket moment bakre hjullager C4?

Anbefalte innlegg

Hvilket moment skal det være muttera til bakre hjullager på en 92 100 2,3 uten quattro? Skal det være moment i det hele tatt?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er mutteren under dekselet på navet, så skal det nok ikke være noe særlig til moment der. Du strammer bare med fingrene, uten verktøy. Stram sånn passe mye, men ikke for mye. Sett på hjulet og ta tak i dekket mens du rykker/vrir hjulet for å kjenne om det er slakke i lageret. Dersom du ikke kjenner slakke så har du strammet nok. Hvis ikke strammer du litt til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke bruke moment. skru muttera inntil med fingra, så skrur du på igjen hjulet, bruker ei skralle e.l og skrur til det ikke er slakk igjen i lageret (kan egentlig la det være igjen litt slakk,så vidt du kjenner det). Så er det bare å nappe av igjen hjulet og sette i låsesplinten og den hylsa uttapå muttera. Skrur man de igjen noe særlig hardere blir det ulyd rimelig fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Må nok få ordna dette i helga tenker jeg... EU godkjenninga nærmer seg med stormskritt....:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lært at man skal skru den fast sån at skiva bak kan flyttes på med fingerpress..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bytta hjullager på begge sidene bake, men slakken er der fortsatt...! Har gjort alt riktig (er ganske sikker på dette) og ikke strammet for mye eller for lite. Har strammet forsiktig til slakken akkurat ble borte, verken mer eller mindre. : bh : Hva er det som gjør at det fortsatt er slakke??? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det er i hjulet slakken ligger?

Kan du bevege hjulet når du tar oppe og nede på det og drar eller er det klunkelyder når du kjører?

 

Jeg driver på med en omfattende jobb på min bil hvor jeg bytter foringer, bærearmer, hjullager og fjærbeinslager. Alle disse komponentene kan lage lyder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg formulerte meg litt dårlig istad... Jeg bytta lager og skrudde til slik at det ikke var noe slakke igjen i hjulene (tar tak oppe og nede på hjulet), kjørte en liten tur og sjekka på nytt og det er slakke i begge hjulene. Har ikke noen ulyder eller klunking, bare slakke! Kjente på muttera til lagrene og dem sitter fast slik som jeg monterte dem! Kan det være at det er slitasje på akslingen som hjulet sitter på? Har aldri hørt om noe slikt tilfelle men....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du monterer nye lagre vil de ofte "sette seg" etter første kjøretur slik at du må etterstramme en gang til før det holder seg. Bare ta opp, stram på nytt, da bør det holde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKal prøve om en stund, får se om det funker....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.